Welke rc zeilboot???

Ik ben van plan een zeilboot zelf te gaan bouwen.

Maar omdat ik nu net met het rc zeilen begin ga ik eerst een kant en klaar bouwpakket kopen
om de kunst een beetje af te kijken....

Het moet niet zo'n simpel ding zijn.... ben handig en heb wat ervaring in het bouwen van rc voertuigen.

Wil hier maximaal 250 euro aan uitgeven, excl servo's zender etc etc.

Maar welke moet het worden..... hij moet snel zijn, zo groot mogelijk, en uiteraard goede zeileigenschappen hebben.

Zelf zag ik voor 160 euro de sea-cret op internet wat mij wel wat leek niet al te duur en wat ik zo zag mooie romplijnen.

Ik hoor graag van jullie of dit wat is of dat jullie andere suggesties hebben.

Alvast bedankt voor de reacties.

Mvg Bart

welke kunst wil je afkijken? De kunst van het rc-zeilen, of die van het bouwen?

In het laatste geval is zo'n boot niet zo heel handig. Een echt bouwpakket is het namelijk niet. Mast erop, kiel eronder en gaan. Als je wilt bouwen kan je beter naar een basic jolle kijken oid.

Het allerleukste aan RC Zeilen is het wedstrijd varen. Dan leer je echt zeilen omdat je jezelf met anderen kunt vergelijken. Ook kun je advies krijgen ten aanzien van het trimmen van de boot. Er wordt het meest gezeild in de Micro Magic klasse en de RG 65 klasse. Kan je aanraden om eens naar de Dragon Force te kijken. Deze boot voldoet aan de RG 65 klasse voorschriften maar is voor relatief goedkoop. Zie: http://www.rczeilen.nl/racingmicrom...-dragon-force&action=page&group_id=43&lang=NL Wil je zelf de boot bouwen dan is de Micro Magic een optie. zie: http://www.rczeilen.nl/racingmicrom...ic&action=article&group_id=20&aid=205&lang=NL. Er wordt wekelijks in beide klassen wedstrijd gevaren.

MVG
Arnold

Kant en klaar bouwpakket, dan zoek je dus een RTS model, dat kan o.a. een Seacret (ca 90cm) of een Dragon Force (65cm), dan wel een GR65 (65cm) of MicroMagicRTS (53cm) zijn.
Zijn wel meer boten in de handel.
De meeste boten RTS hebben wel wat dingetjes, die je snel wilt aanpassen, bijna altijd zijn de zeilen niet super.
Her en der op het net is er wel eea over deze boten te vinden, in dit forum vast ook wel. Google is een goede vriend in deze.

Wil je alleen zeilen, dan is relatief groot, mits transport geen probleem is, een voorkeur, wil je met anderen zeilen,
kijk dan wat er in jouw omgeving gezeild wordt en kies voor zo een boot.

Kijk dit is info waar ik wat aan heb....
De dragon force ziet er zo op het eerste aanzicht top uit...
Ga me er eens verder in verdiepen.

Dragon Force, leuke boot in RG65 klasse. Zeilen zijn acceptabel om mee te zeilen, in elk geval beter als de originele zeilen van de SeaCret, welke erg vochtgevoelig zijn.
Boot houdt van wind, is geen licht weer zeiler... (zeilt wel, maar in vergelijk met andere RG65 is het iets langzamer...).
Kit is op de accu's na compleet.

Ben net klaar met het bouwen van de Dragon Force. De handleiding is in het Engels of Duits en sommige foto's zijn nogal onduidelijk. Heb veel gehad aan de volgende twee video's:

Ga vanavond testen.

MVG Arnold

Back