Welke reciever kan ik nemen

Hallo
Ik heb nog een goede heli liggen maar een chanel van de reciever is stuk.
Nu is mijn vraag, kan ik elke willekeurig reciever er inzetten, zolang die maar compatible is met mijn transmitter.
Welke zou ik dan moeten kopen. Heb de volgende Helicoters met transmiter

eSky Honey Bee V2 plus Transmitter
Walkera Lama 2.1 Transmitter WK 2402
Blade MCX Plus Transmitter
Parkfun Axial 3d transmitter 2x
Deze heli moet ik dus de reciever vervangen, (Parkfun) moet ik de zelfde nemen ?
Of kan daar ook een andere in die met een van de genoemde transmitters werkt.

Graag advies,

Vriendelijke groet
Luuk

Als er nu een "gewone" ontvanger in zit, maakt het niet zoveel uit, maar is het een 4-in-1 ontvanger, dan zal je die door een zelfde of compatibel exemplaar moeten vervangen ...

Ben ik echt zo onduidelijk.
Transmitter zijn die er standars bij zitten. Ander had ik net als bij de walkera het er bij gezet (wk2402)
Bedoel dit niet onaardig hoor.
Maar weet ik het voor de volgende keer.

Ja het is een 4.1 reciever. Hoe kom ik er achter welke met een van mij transmitters is te pairen (zo noem je dat toch ) :-)

Als je niets ingrijpend wil veranderen zal je de originele 4in1 moeten zien te krijgen ... (waarschijnlijk bestelnr: PF-130-SP-021, 2.4G 4 IN 1 RECEIVER voor rond de € 70,--)

Het lastige van de 2,4 GHz blijft dat iedereen een ander niet compatibel zend protocol gebruikt ... als je geen 4in1 ontvanger wilt gebruiken, dan moet je dus met een extra losse giro en regelaars gaan werken, en een computerzender (met een heli-programma, of ten minste voldoende (vrije) mixer instellingen) om de mixers in de ontvanger te compenseren.

Back