welke regelaar heb ik nodig

• Topicstarter Topicstarter bzb
  • Startdatum Startdatum
B

bzb

Guest
voor mijn nieuwe boot ben ik een beetje aan het snuffen voor een regelaar, maar tot hoeveel ampere heb ik nodig voor een 700 motor van hopf? wil met maximaal 14 cellen varen en eventueel upgraden naar BL plus lipo's of is dat te veel gevraagd voor een regelaar om dit allemaal te kunnen?

en als iemand wat in de aanbieding heeft, zei het regelaar of bl setje, ik hoor het graag

en als iemand een link heeft naar de regelaar die ik zoek, dan mag dat ook worden medegedeeld

Hallo bzb,

Voor een 700 motor is dit de goedkoopste die ik ken:
Modellbau-Regler.de Shop - Bausatz 12 Zellen 60A BEC
Het is een zelfbouw pakketje, maar met een beetje handigheid lukt dat best, neem ik aan.

Ik heb er zelf ook eentje in m'n 12 cellen boot, werkt perfect!

Als je een regelaar wilt, die zowel borstel, als borstelloos kan hanteren, kom je terecht in de Genius serie van Graupner, da's iets duurder..., zeker omdat je voor borstelloos bij voorkeur overgedimensioneerd regelaars gebruikt, terwijl je een 700 Neodym al met een (watergekoelde) vliegregelaar van 35 A kunt varen.

Kom straks eens kijken bij de NK in Zuthpen, kun je zien hoe een 12 cellenboot met een 700 motor loopt.

Groeten, Jan.

poeh 17 euro verzend kosten :(

Ja, da's bij mij ook altijd een struikelblok, meestal bestel ik meer, dan lijkt het niet zoveel, of, nóg beter, ik laat het naar mijn familie in Duitsland sturen, ben je voor een fractie van dat verzendbedrag klaar..., alleen moet je het dan niet direkt nodig hebben...

Groeten, Jan.

weer een baal moment: net bij hobma een tweedehands regelaar gekocht een robbe navy 570, doet dat ding het niet, morgen maar weer terug :( :(

weer een baal moment: net bij hobma een tweedehands regelaar gekocht een robbe navy 570, doet dat ding het niet, morgen maar weer terug :( :(

Een 570 heeft een achteruit, da's ronduit gevaarlijk voor een speedboot...

Groeten, Jan.

Klopt de Navy570 heeft geen achteruit maar de Navy535 wel weer .

"NAVY CONTROL 570
Robbe, electronische snelheidsregelaar met
Waterkoeling, vooruit/stop , 7-30 cellen,
70 ampere continu, afmetingen: 65 x 39 x 18,5mm.
Eenvoudige-Programmeer-System.Voor Boten."

Heb je m wel geprogrammeerd ?

groet

Michiel.

hij geeft geen lampje geen geluidje niks, zat ook geen boekje bij maar de beschrijven van instellen staat hier ergens op het forum, maar er gebeurt helemaal niks, wel stonk hij al een beetje toen ik hem kocht, maar dat kan ook de spatwaterdichtspray zijn die er standaard opzit, ik weet zeker dat ik niets fout heb gedaan, hopelijk krijg ik geen verwijten van Hobma hiervoor, want ik ben aardig link op dit moment

reg

hallo de navy 570 heeft geen bec meschien is dit het probleem omdat je een ontvanger accu nodig hebt , ik weet niet of je deze nu gebruikt
groeten davy

nee die gebruik ik niet, haha ook stom van mij dan, maarja wist ik niet, ik heb er ook geen boekje bij, ga alsnog naar de hobma om te testen en neem daar gelijk wel een mooi licht accutje mee ervoor

is het dan wel normaal voor deze regelaar dat ze een klein beetje reuken?

reg

dat is eigenlijk niet normaal tenzij dat hij overbelast is geweest ,
dat wilt niet altijd zeggen dat hij defect dat zal je zelf moeten testen
groeten davy

Ligt aan je ontvanger die je hebt, niet alle ontvangers werken goed met 5 cel! Met 4 cel redelijk volgeladen gaat het altijd goed. Vroeger werkten bijna alle ontvangers op 4 cel, op en gegeven moment kwamen er steeds wat nieuwere types die ook 5 cel aan kunnen. Maar de wat oudere types vinden 5 cel (volgeladen) niet zo lekker meer, dat is wel zo rond de 6,7 V wat je erop zet! Met 4 cel werkt de ontvanger voor simpel testwerk ook echt wel.

Groeten BJ

Back