welke regelaar heb ik nodig

  • Topicstarter Topicstarter bzb
  • Startdatum Startdatum
nou het aantal draden valt behoorlijk meet, ik heb op die foto alles losgekoppeld. de 2 accú;s zitten met een connector aan elkaar daar ik geen 12 cellen ineens kan laden, zat zelf ook al aan 7 en 5 te denken maar ik dacht dat de ontvanger accu ook al een duit in het zakje zou doen, en omdat alle bochten naar rechts zijn.

inmiddels een eerste uppgrade gemaakt, de zijfin heb ik van even dik maar 2 keer zo licht aluminium nagemaakt, gelukkig heb ik nog wel tig plaatjes licht aluminium liggen dus kan er een aardige partij maken voor de liefhebber, de linker is het "BZB-SPEED" exemplaar

SV400972.jpg


SV400973.jpg
 
ik heb trouwens 2 uur gelee mijn 3e run van de dag gemaakt, met beide accu's 3 cm naar achteren, kon nu volgas rechts, is niet omgevallen, maar na 5 minuten dropte mijn accu in :( 3300 gepuched gemached gm's sanyo's
 
nog een upgradje, ik heb de onderste schroef van het roer vervangen door een nylon schroef, zo knald bij een aanvaring niet mijn roer van de spiegel maar breekt de nylon schroef

SV400978.jpg
 
Mooi man!

Dat van die rommelmarkt was natuurlijk maar een geintje, iedereen moet helemaal zelf weten hoe z'n boot eruit ziet.

Echter, door de huidige configuratie van je cellen ligt het zwaartepunt véél te hoog en zal het terugdraaien na een flip een moeizame zaak worden.

Dat je je cellen pakket niet kunt laden zoals het gevaren wordt is een kwalijke zaak (voor de cellen dan) je zult altijd verschillen in ladingstoestand en vooral temperatuur hebben, dat vinden de NiMH absoluut niet lekker, ik zou ze dan ook beslist niet leegvaren als ze niet als één pakket geladen zijn, dat kan je cellen kosten..

Ik heb nog een Robbe Powerpeak Ultimate als reserve staan, die ik kan meenemen naar Zutphen, dan kun je je pakketten tussen de heats nog een keer volladen.

Groeten, Jan.

@Jurriaan; ik ben morgen autoloos, misschien dat ik, ijs en weder dienende, op de fiets langskom om even te kijken.
 
Bas, nog een ideet'je voor een 'upgrade': kijk even onder de boot door en zie hoever de pickup onder de boot uitsteekt, een paar millimeter is voldoende, als het noodzakelijk is/lijkt, trek 'm elke run een tikje verder omhoog tot je een goede balans tussen koeling een weerstand hebt.

Groeten, Jan.
 
goeie tip, morgen proberen, krijg helaas niet een pakket plat op de linker bodem, de ruimte tussen de kantelwand en de as is te smal, recht moet dat wel lukken, gelukkig zijn de pakketten erg gelijk kwa capaciteit, maar kan altijd beter met laden in 1 keer natuurlijk, alvast bedankt!
 
goeie tip, morgen proberen, krijg helaas niet een pakket plat op de linker bodem, de ruimte tussen de kantelwand en de as is te smal, recht moet dat wel lukken, gelukkig zijn de pakketten erg gelijk kwa capaciteit, maar kan altijd beter met laden in 1 keer natuurlijk, alvast bedankt!

Je zou de pakketten als 6-cellen sticks kunnen solderen; de linker tegen de vloedkamerwand aan leggen en de rechter tegen de schroefas, op die manier heb je het zwaartepunt zo laag mogelijk én het gewicht naar links verplaatst.

Nog iets; op de foto zag ik, dat de koelsleuven van de motor afgedekt zijn door de koppelingsklok; tenzij er ringen tussen de motor en de koppelingsklok zitten, is dat absoluut foute boel, de airflow dóór de motor heen (daarvoor zit er af fabriek een fan ingebouwd) is van levensbelang voor de motor, door de warme lucht rond het anker en de collector af te voeren.

De lucht in de afgeplakte romp wordt natuurlijk ook warm, maar bij benadering niet zo heet, als de lucht die nu opgesloten zit in de motor.

Bring out the Dremel!

Groeten, Jan.
 
i,ll bring him out!!

kan ik tevens de koelwater ptickup even inkorten er zit een vrij lage hoek op, is het niet beter een kortere hoek van 45 gragen verstek te zagen?

SV400980-1.jpg
 
mooi he, maar het tuitje in het mideen is de water pickup, wat moet ik ermee?
 
even de packs opnieuw gesoldeerd:

SV400982.jpg


ga nu de motorsteun er maar uitslopen
 
Dat zou al een stuk beter moeten gaan!

Maar, als je 6-cellen sticks zou maken, krijg je dan het zwaartepunt nog op de goede plaats (rond de 28-30% vanaf de spiegel)?

Waarom de motorsteun eruitslopen?
De enige reden waarom ik zo'n Hopf steun eruit zou halen is het feit, dat de bodem eronder niet versterkt is vóór de steun op z'n plaats gelamineerd is.
Ik heb bij één van m'n eigen boten zo'n geintje gehad; door de klappen op het water, kwamen er scheuren in het laminaat van de romp ter hoogte van de motorsteun, bij nadere inspectie bleek de steun zich langzaam door de romp aan het heenwerken.

Sindsdien gebruik ik alleen maar een motorspant, dat de krachten over een groter oppervlak spreidt, nooit weer last gehad.

Groeten, Jan.
 
Laatst bewerkt:
ik heb de motorsteun eruit gehaald voor de extra beluchting zoals je eerder melde, het scheelt natuurlijk ook altijd weer een paar gram kon het ook niet laten de hele boel te polijsten:

SV400983.jpg


in de klok zitten inmiddels ook geuven gevijld voor extra luchboorlaat naar de motor
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Aha, vandaar.

Check vóór je de steun er weer inlamineert, of de bodem dik/sterk genoeg is voor het relatief kleine oppervlak van de steun, ik heb er meestal een stuk kevlar, of carbon, of glasweefsel van drie, vier keer dat oppervlak onder om de krachten te spreiden en eerder genoemde nare effecten te voorkomen.

Groeten, Jan.
 
Back
Top