welke regelaar

Hoi
Ik heb vandaag mijn regelaar van mijn ultra verbrand de setup was van multiplex die bij de ultra zit ik vlieg op 4 cellen.
Nu de vraag motor is nog ok regelaar was een 70a welke regelaar kan ik het besten zetten nu een 80a of meer ?
GREETZ KEVIN

Misschien kontakt opnemen met de handelaar waar je't spul kocht, als je alles standaard hebt gebruikt, kan je misschien waarborg claimen. :rolleyes:

Mijn ervaring is; ALTIJD stroom meten. Mijn advies ook.:cool:

@Kevin

De originele Ultra powerset zit bij 3S al op90A bij goede lipo's, bij 4S gaat de stroom naar 120A, dit is veel te veel voor zowel de motor als de regelaar.
Als je op 4S wilt vliegen moet er een andere motor en/of regelaar in.
Zelfs met een kleinere prop blaas je de motor op!
Ik vlieg zelf met een Kontronik Jazz80-6-18 maar een goedkopere oplossing is een Hobbywing 100A.
Garantie van Multiplex wanneer je op 4S gevlogen hebt? dacht het niet!

Gr René

Bedenk dat motorstroom op wil lopen met kwadraat van spanning. Als je van 2 naar 3 cellen gaat, wil de stroom stijgen met factor 2,25, dat is 125% meer. Tabel met extra percentages stroom bij 'celletje erbij':
[81291] lipos-en-terminologie

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi
wat is een goede motor + regelaar en prob hij moet dik over de 200 km/h gaan, mijn lipos die ik nu heb zijn 4 cel 2500 30c

continuous 30c 75A
max. burst 60c 150A

Hoi
Vandaag mijn regelaar 80a binnen gekregen :) maar de multiplex motor krijgt het niet getrokken :( nu ben ik aan het denken voor een 2w20 of een 2w23 motor te kopen,maar ik heb lipos 4s 2500 wat denken jullie van de motoren .
greetz

Vandaag een tyfoon 2w23 motor op de fun jet gezet :) nu nog ander lipo's bestellen ik ga voor nano tech 4000 25-50c 4 cellen .
greetz

Vandaag een test vlucht gedaan het viel dik tegen :( met mijn standaard setup van multiplex ging hij beter, ik heb nu een tunergy 80 a regelaar een 2w23 hetrc motor ik heb mijn lipos gebruik die ik nog heb liggen 4 cellen 2500 30c prop 5,2 5,2 maar hij gaat niet snel genoeg weet iemand raad wat ik beter kan doen ander prop of 5 cellen lipo

Je kan ze ook in je broekzak of jaszak bewaren blijven ze ook warm. Maar heb zelf nog nooit vermogen verlies gemerkt van koude lipo's met dit weer ben ik eerder de gene die er last van heb :hammer:

Als je online bestellen geen probleem vind koop dan deze motor
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy2836 brushless Outrunner 2350kv

De regelaar die je heb kan je gebruiken (een 60a is ook al genoeg). Samen met een 4.75x4.75 sport prop en de 4 cell 2500 30c lipo die je ook hebt kan je ook gebruiken.

Dit was de eerste setup in me Funjet en was echt super, beter dan de 5s set-up die er nu inzit...

Hoi
vandaag ben ik een 5s 3300 gaan kopen prob 4.7 x 4.7
De wattmeter er is tussen zetten

Met de 4s met prop 5.2x5.2 drukt hij 1 kilo 300 en de wattmeter zeg 1400w.
Nu nog is testen met de 5s
greetz

ok getest :) morgen is vliegen

OP 5s 3300 prop 4.7x4.7

watt 1800 :schrik:
A90
volt 19
Ik hoop dat hij nu snel gaat ander een ander setup op 5s.
Ik kijk uit naar morgen wat hij gaat doen .
greetz kevin

Ok juist gaan testen en: nee hij gaat echt super genoeg power goed snel , nu maar rap wat paar 5s lipo's bij bestelen :)
greetz

Bedenk dat motorstroom op wil lopen met kwadraat van spanning. Als je van 2 naar 3 cellen gaat, wil de stroom stijgen met factor 2,25, dat is 125% meer. Tabel met extra percentages stroom bij 'celletje erbij':
[81291] lipos-en-terminologie
Als je van vier naar vijf cellen gaat, stijgt de spanning met factor 1,25 (25%), stroom wil stijgen met factor 1,25² = 1,56 (56% meer)

... OP 5s 3300 prop 4.7x4.7
watt 1800 :schrik:
A90
volt 19
Zorg voor een stroom-marge van 20% in je regelaar.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back