Welke romp / tailboom voor een 1,5m DLG?

Nog een vraagje in verband met m'n geplande DLG-projectje:
Waar kan ik een goede tailboom kopen?
De tekeningen van de Supergee vragen om een 'Allegro-boom',een carbon pook van ca. 83cm lang, verlopend van ca. 16,5 naar 7,5mm diameter, gewicht 16 gram.

Het enige dat ik heb gevonden dat er op lijkt is bij EMC-VEGA:
ACR1-Cplus, L=930mm, diam 17-5,5mm, gewicht 21 gram. prijs 27,-
ACR2-plus , L=930mm, diam 14-8mm, gewicht 21 gram, prijs 27,-
Dit is een buis van aluminium-carbon-aluminium.

Beetje zwaarder dan het origineel van de Supergee, maar misschien toch wel OK?
Ik neig naar die van 17-5,5 omdat die aan de achterzijde lichter is.

Andere suggesties?
Zelf maken? Ik heb het verhala van Berrie en zijn Supra-pook gelezen maar het leek me nog een hele klus. En dan moet je eerst nog een mal vinden.

Ron

je hebt dit draadje twee keer gestart dus het lijkt me het makkelijkst om een daarvan te laten sluiten door een moderator

Ik heb de ARC2 plus vorig seizoen gebruikt en deze zijn redelijk bruikbaar. De 1 is achter te te dun en buigt te veel. De huidige generatie rompen zijn veel stijver en geven veel betere starthoogtes.

ik heb mijn pook ook zelf gemaakt en als mal heb een staaf uit rvs laten draaien
drie mili meter dunner als de diameter daarover rol ik was vel van drie millimeter.
Daarna lamineer ik er koolstof kous over heen als eerste laag daarna een kevlar en dan weer een koolstof en tot slot in de zak en vacumen. Na twee dagen uit de zak en in warm water leggen de was lost op en je pook is los alleen nog op lengte maken. echter zoals je zelf al meld is het een pens werk, ik ben ook overgestapt op een volledige romp en pook uit een deel naad 90 graden draaien ten opzichte van normaal.

Back