welke schepen zijn dit?

(nieuw hier, ik hoop dat dit de juiste plek is voor dit soort vragen. Ik hoor het wel)

Deze modellen zijn onlangs aangeschaft via marktplaats, een verzamelaar die er vanaf wilde...
De eerste is een spaans galjoen met 4 masten. Welke is het en welke bouwdoos is dit ooit geweest?
full

full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
schip nr. 2

nr.2 is een Amerikaans schip. Door de soms ruwe bouwwijze (figuurzaag snede's herkenbaar waar boegbeeld moet komen) lijkt het een zelf ontworpen en gebouwd schip.
De tuigage is niet helemaal af, hier en daar ongebruikte bevestigingen. Achterkant is vreemd/niet af en ik mis een boegbeeld. Toch heeft het een plezierige uitstraling en wil ik het graag compleet maken.

Welk schip is dit, en eventueel welke bouwdoos, of is het helemaal fantasie?? Hoe kan ik dit het beste afmaken?
full
full
full
full
full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Volgens mij heeft Columbus met de boot op het eerste plaatje Amerika ontdekt. Zeker weten doe ik het niet. Het is in ieder geval we zo'n model.

Gr Geert

Volgens mij heeft Columbus met de boot op het eerste plaatje Amerika ontdekt. Zeker weten doe ik het niet. Het is in ieder geval we zo'n model.
Gr Geert
Dat zou Columbus best gewild hebben, want zijn Santa Maria was aanzienlijk kleiner...

Groeten, Jan.

Back