Welke Schokbreker olie voor savage

Ik zeg, voor een savage boeit het allemaal niet zo veel... Teminste zo denk ik er over. Ik rijd al jaren op compresser olie :roll: Het dempt en dat moet het doen... Goed zat dus :P

Kijk in de racerij snap ik best dat er moeilijk gedaan wordt om wat voor olie enzo, maar als je een recreatie rijder bent en dan ook nog eens offroad, dan zou ik gewoon gaan voor EEN olie die dik genoeg is...

Groeten, Thomas

Haha, ik wist dat die vraag ging komen :P... Tja, je boeren verstand gebruiken zou ik zeggen...

Wd-40 is veel te dun...

Tja, nu heb je me :P Wat is dan dik genoeg :roll:

Maar goed, als je eenmaal zoiets hebt van, die is dik genoeg, dan ben je in ieder geval goedkoper uit dan al dat speciale remote control shock absorber oil dikte bladiebla... Onzin is dat voor recreatie offroad.

Groeten, Thomas

in de handleiding van mijn Savage staat:
Shock oil: Silicone 10WT U.S.
nou lijkt me 10wt wel heeeeeel erg dun; zouden ze 100 wt bedoelen? deze zit ook in mijn Menace..

mijn vriend gebruikte vroeger motorolie in zijn shocks!
die hebben altijd goed gewerkt tot zijn motor sneuvelde!

10wt is inderdaad te dun. Ik gebruik vooraan 25wt en achteraan 30wt. Werkt goed voor mij.
Als je veel hoger dan 30wt gaat loop je het risico dat je je schokbrekers beschadigd.

gewoon de standaard nemen die ze ook verkopen in de Savage als je een Savage in de winkel koopt. Moet je ff vragen aan de winkel zelf....

dat is dus inderdaad 10wt, heb het boekje hier voor me liggen.
maar binnenkort krijg ik nieuwe shocks, en daar komt 20 tot 25 in

Back