Welke schroeven voor de Smit Nederland

Discussie in 'Algemeen scheepsbouw' gestart door Bradley, 30 mei 2019.

  1. Bradley

    Bradley

    Lid geworden:
    8 mei 2019
    Berichten:
    16
    Locatie:
    Rotterdam
    Een goede avond. ik ben vandaag mijn schroeven van mijn Smit Nederland verloren. tijdens de werkschepen dag, nou vroeg ik mijn eigen af welke maat het is kan het nergens iets over op het forum vinden. wellicht kunt iemand mij helpen met de maat !.
     
  2. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.106
    Locatie:
    Oostvoorne
    Hallo Bradley, Het best kun je even de binnendiameter van je straalbuizen opmeten en daar een paar afgetopte 3 blads schroeven bij kiezen. Bij mij passen er 60 mm schroeven in, maar ik heb geen idee of bij andere schepen ook dezelfde maat straalbuizen zijn gebruikt. Wel weet ik dat de schroeven die Billing Boats erbij levert veel te klein zijn en niet het juiste model hebben. Hier een plaatje van de schroeven achter de echte boot. en een link naar afgetopte 3 blads schroeven. Geen idee, of deze er in linkse en rechtse uitvoeringen zijn. Anders zelf maken van grotere schroeven. Succes ermee. En zet voor de schroef een contramoer om de schroef te borgen. Ik zou je kunnen helpen aan een paar 60 mm 4 blads eigenbouw afgetopte messing schroeven met M5 draad. Mag je voor de portokosten hebben. Gr. Klaas.
    https://www.rc-point.nl/index.php?i...n=article&group_id=20000467&aid=72399&lang=nl
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 30 mei 2019
  3. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Ik heb er 4-blads Raboesch schroeven onder hangen. (En het klopt, da's niet correct, maar wel efficiƫnter)
    Met veel ellebogenstoom afgetopt tot ze met 1mm speling in de straalbuizen pasten.
     

Deel Deze Pagina