Welke servo bij spartan gyro??

Hoi.

Vandaag voor het eerst even gehovert met de HK450 heli met een dealextreme gyro. Staart drift nog steeds weg. Had het ook wel een beetje verwacht. Er is mee te vliegen maar je blijft trimmen.

Nu ga ik zeer binnenkort een spartan gyro aanschaffen.
Dan maar gelijk een goede gyro.
Welke servo kan ik het beste bij deze gyro gebruiken???
Het is voor een 450 size heli.

Groet: Adrie

T.ov. de bijgeleverde HK450 servo's(RTF) is de 9257 een grote servo. Zelf gebruik ik hem op de staart v/e 500 i.c.m. een spartan760 maar volgens vele gebruikers ook een topcombinatie voor op een 450. De JR DS3400G of 3500G schijnen ook erg goed te zijn. Zelf gebruik ik op de 450 een robbe FS61BB. Een gekogellagerde digitale micro servo met carbon tandwielen en gedeeltelijk een alu behuizing (koeling). Razendsnel maar niet krachtig; 0.9kg/cm.

De Futuba S9257 is een van de meest gebruikte servo's op een 450. Je zou ook kunnen kijken naar de MKS DS8910 te koop bij o.a. Hobby City, deze servo wordt door Spartan zelf als beste beoordeeld (zie hier).

Ik vind voor een 450 een s9257 of een JR DS3500G (of de 3400) perfect. De s9650 kan ook, is iets minder snel maar heeft wat meer torque.

Waarom een grotere servo ? Een tailservo moet hard werken. Onderschat de kracht niet die hij moet leveren om de tailpitch te veranderen, en onderschat de werking van de gyro ook niet : continue hele snelle correcties. Vandaar liever een maatje groter, dan ziet hij minder af en heb je altijd voldoende torque.

Back