welke servo?

  • Topicstarter Topicstarter elmodijk
  • Startdatum Startdatum
E

elmodijk

Guest
goedenavond

ik heb een himoto truck gekocht paar maanden geleden alleen me servo is er mee op gehouden. hij maakt te kleine stuur bewegingen en stuurt moeilijk door mul zand

SP3001 HSP / Himoto / Maverick -
deze zaten er 1

weet iemand een goed alternatief voor een stuur en gas servo ?:)

gr elroy
 
alle normale servo's hebben dezelfde grote neem ik aan?

en moet je ze nog afstellen als je er nieuwe in zet?

ik denk dat er geen verschil zit tussen gas en stuur, als ik kijk naar me oude kan dat kloppen?

thnx voor snelle reactie trouwens:)
 
Servo's hebben idd standaardmaten.

Verschil tss gas en stuur is er niet, tenzij kracht/snelheid.
Ik rij op gas en stuur dezelfde servo's.
 
Servo's hebben idd standaardmaten.

Verschil tss gas en stuur is er niet, tenzij kracht/snelheid.
Ik rij op gas en stuur dezelfde servo's.


Nee hoor, De Savox als voorbeeld heeft de montage oortjes op een andere hoogte zitten. En vergeet ook niet de uitgaande as, die komt in 23, 24 en 25 tands waaarbij 25 wel de meest voorkomende is.
 
Iemand andere suggesties voor een servo die wel de goede hoogte heeft?
 
Nee hoor, De Savox als voorbeeld heeft de montage oortjes op een andere hoogte zitten. En vergeet ook niet de uitgaande as, die komt in 23, 24 en 25 tands waaarbij 25 wel de meest voorkomende is.

Die savoxen komen vaak idd wat hoger, maar gebruik ze zelf liever nietmeer. Als je 4x op een seizoen uitvalt door een kapotte savox weet je het wel...

Een savox kan wat hoger uitkomen, maar hoeft daarom nog geen probleem te vormen.
 
Geen idee wat een goede prijs is voor een servo kan je niet een paar opties geven?
 
De servo voorgesteld door Savage is in elk geval al beter dan degene die erin zat.
Zonder budget is een servo kiezen moeilijk. Ik geef gerust 100+€ uit voor een servo en heb daar geen moeite mee, kan mij voorstellen dat anderen dat veel te duur vinden :).
 
Hou er rekening mee dat steeds meer merken de montagehoogte van de Savox gebruiken en inderdaad past het meestal wel. Snuffel eerst eens rond of ga naar je winkel om je daar te laten adviseren. Hou er rekening mee dat je voor een knappe servo 30 tot 50 euro zeker kwijt bent.
 
Heb de auto gekocht voor een kleine 300 Euro en echt een instapmodel om eens te kijken of ik het wat vind en tot nu toe bevalt hij me goed. Het is een himoto / hsp monstertruck 1:10
Ik rij vooral bij ons in het bos en het gas moet goed reageren en de stuurinrichting ook in licht meul zand. Wat ik vond op internet loopt uiteen van 8 tot 120 Euro dus heb geen idee. Een winkel heb ik helaas niet om de hoek dus wordt een internet bestelling. 100 Euro is wel prijzig.
 
nog meer alternatieve?

iets goedkopere zijn die er ook nog?
ik rij alleen recreatief en geen wedstrijden. dus veel geld word in deze niet gestoken want wil volgend jaar een betere halen
 
Bij onze hobby is echt wel dikwijls hetvolgende van toepassing: Goedkoop = duurkoop!

Koop je ineens een deftige servo, en bij het aankopen van een nieuwe auto steek je deze er gewoon in.
 
nog meer alternatieve?

iets goedkopere zijn die er ook nog?
ik rij alleen recreatief en geen wedstrijden. dus veel geld word in deze niet gestoken want wil volgend jaar een betere halen

Altijd weer dat argument dat men geen wedstrijden rijdt.....
30 euro voor een metal gear servo met redelijke specs is goed betaalbaar. Je kunt ook voor 15 euro een Futaba S3001 halen maar het blijft plastik tandwielen.
 
welke adviseer je dan van rond die prijs met metalen tandwielen ?

en weet iemand waar je banden voor een 1:10 monstertruck kan vinden want ik vind ze amper op internet
 
Pak gewoon de Savox 0251MG, mocht je voor een andere auto gaan is deze servo gewoon bruikbaar.
Ik gebruik de Savox 0251MG in mijn 1:6 FG als gas/rem, en remt hiermee een 14kg zware wagen goed af, althans, zwakte punt ligt iig niet bij de servo.

Wel raad ik aan om de end points terug te draaien tot het maximum van de wagen zelf, moet je eigenlijk altijd doen.
Dus niet dat de servo als een malle aan de carb trekt terwijl ie al vol gas geeft, of de remmen gewoon niet verder kunnen.
 
Back
Top