welke servo

• Topicstarter Topicstarter Harrie68
  • Startdatum Startdatum
H

Harrie68

Guest
Hallo Allemaal,

Ik wil misschien andere servo voor mijn akula II
nu heb ik hier nog twee liggen het type is

Robbe Futaba FP-S14B indirect drive (kunststof koppen)

kunnen jullie mij ook vertelen of deze ook geschikt zijn voor richting en duikroeren.

graag jullie mening.

Hoi Harry,

Ik dacht dat de Fp-s14 b al vervangen is door de FS-1oo standaard

Maar dat maakt niks uit, je kan ze gebruiken, ik gebruik ze ook
in de Patrick H.

Gr.Rob

Hoi Rob,

zijn deze servo`s ook goed te gebruiken voor een lage regelaar.

en bedankt voor je reactie.

Hoi Harrie,

door de Lageregelaar krijgt een servo behoorlijk op de kl..en: je moet je voorstellen dat de servo eigenlijk continue bezig is om te draaien (in opdracht van de LR). Het KAN best met kunststof overbrenging, maar de voorkeur is wel voor metalen overbrenging in de servo. Voordeel is wel dat je er alleen de duikroeren mee aanstuurt, en dat een kapotte servo niet echt noodlottig is voor je boot. Neem dus in ieder geval een reserve mee. Wil je op zeker spelen, schaf dan een servo aan met metalen overbrenging.

Jos

Hallo Jos & Rob,

Bedankt voor jullie reactie ik zal het in gedachten houden.

En Jan,

wat betreft het lood was al na twee dagen al klaar er is 418gr er uit gehaald en 380 gr er weer in precies in het midden.ben nu bezig met wat dingen te veranderen o.a de servo omdat er èèn tussen zit die nog al onrustig is ook als ik de servo armpje er af haal en er komt verlichting in en misschien een minder krachtige motor,heb ook de motor uit de toren gehaald die werd gebruik voor de periscopen dat is ook bijna 80 gr.

dus met elkaar wel even bezig met de boot maar wel leuk.

Hoi Harrie,

Jos heeft gelijk met de belasting die een Lageregler op een servo zet, en dan zijn metalen tandwielen en mogelijk kogelgelagerd de beste keus, wel een dure. Maar ik moet zeggen dat ikzelf in de Walrus vier servo's op de roeren heb staan, de goedkoopste Conrad exemplaren, en die doen het 'ondanks' dan ze door een diepteregelaar aangestuurd worden na 4 jaar nog perfect. En mocht er één kapot gaan, € 5.95 en je hebt weer een nieuwe. Wat wel belangrijk is zijn spelingvrije verbindingen tussen servo en roer. Dan heb je geen loze slag, en word de kleinste beweging direct op het roer overgebracht waardoor het servo minder hoeft te werken.

Harrie68 zei:
knip

wat betreft het lood was al na twee dagen al klaar er is 418gr er uit gehaald en 380 gr er weer in precies in het midden.

knip

Harrie,

Al je gewicht 'precies in het midden' is op zich goed maar als je dit gewicht wat verdeeld over de lengte van de boot deze een stuk stabieler en rustiger wordt over de dwarsas. Klim maar eens op een wip met een kameraad. Hoe dichter dat jullie naar de as toe gaan zitten hoe moeilijker dat het wordt om de wip in balans te krijgen....

Jos

Hoi Harry, Lex, Jos,

Je hebt gelijk wat betreft speling vrije aansluiting,
daar ben ik van uit gegaan
Ik heb ze in de Patrick H.ook zitten ,en zonder
problemen.
In mijn U-2540 zet ik nu metalen,een kwestie
van Euro toch Harry !!!!

Gr.Rob

Hoi Jos,

Dat met het gewicht zal ik naar kijken ben nu bezig om wat bedrading wat beter te doen.

Lex,

Wat bedoel je precies met spelling,bedoel je van de servo naar bv duikroer ik heb wel beetje spelling op de bevesting van de duikroer en richting roer.

Rob,

Het past mijn nu niet om nieuwe servo`s te gaan kopen ben wel met jullie eens dat het beter is maar omdat ik hiet nog wel wat servo`s heb liggen past mij dat beter.

Hoi Harrie,

De speling tussen roerhevel op de servo naar de stuurstang, en aan de andere kan tussen stuurstang en hevel op de roeras. Elke dode slag hierin betekent een trager reageren op de servo, en dus op de lageregler. Maar maak je er ook weer niet al te druk om, dat zijn de laatste details om een perfecte boot te krijgen. Met een tikje speling zal hij verder ook goed varen, alleen misschien wat minder zuiver op periscoopdiepte.

Back