welke set up pete n poke

hallo,ik ben bezig met de bouw van een p'n'p en heb de vleugel nu klaar en ga binnenkort met de romp bezig.in eerste instantie zou er een 4 takt op komen maar schakel over op elektro.nu is mijn vraag wat is de beste setup voor de p'n'p ,span is 1,5mtr gewicht is 2,6kg,hoe niet verticaal naar boven maar mooi cruisen.groeten jerry

welk boekje? zou normaal een saito .56 opkomen, wat is dan in elektro ongeveer het zelfde?en met een vliegtijd van ingeveer 10 min

Ligt volledig aan de motor. ...
... zou normaal een saito .56 opkomen, wat is dan in elektro ongeveer het zelfde ...
Wat brandstofmotor doet/kan, zet je op het verkeerde spoor. Massa en type van vliegtuig zijn maatgevend, niet de verbrandingsmotor.
Zie verder
magische getallen voor elektropiloten
of
magic numbers for e-flight - WFF

De eerste links in onderstaand draadje zijn niet meer correct a.g.v. verhuizing van The Ampeer.
De nieuwe links staan wat verderop in het draadje:
Glow to electric conversion howto

Abonneren op dit soortgelijke draadje? (via discussietools in het tweede blauwe lint)
bl motor

Laatst bewerkt:
Wat brandstofmotor doet/kan, zet je op het verkeerde spoor. Massa en type van vliegtuig zijn maatgevend, niet de verbrandingsmotor.

Ik deed dit altijd wel nooit verkeerd uitgekomen. Dus ik zie het probleem niet. Een voorbeeld een saito fa 56 doet 9800 toeren met een 12X6. Reken dat om naar watts en je komt verbazingwekkend goed uit. Natuurlijk niet uitgaan van de maximale toeren van die saito met een 12X6 dan ga je behoorlijk overpoweren. En die saito 56 zou het prima doen op een Pete 'n Poke dus is wel een goed uitgangspunt. Er zijn meer wegen die naar Rome leiden. Zo heeft iedereen zijn maniertjes al zou ik deze kist met dit kararkter/uitstraling uitrusten met een mooie 4 takt.

Je hebt ook gelijk Aad. Maar je moet niet uitgaan van het vermogen en cylinderinhoud van een brandstofmotor. Je moet, zoals jij doet, ook kijken naar het toerental waarbij een bepaald vermogen gehaald wordt.

Laatst bewerkt:
Hallo, ik heb onlangs een Pete N Poke van iemand overgekocht. Deze heeft al een Elektro motor. Nu staat in de omschrijving dat de CG 98mm van voorkant vleugel is. Maar geld dit ook nu er een Elektro motor op zit?
Ben redelijk nieuw in het modelvliegen….

Zwaartepunt is een vast gegeven en onafhankelijk van de motorisering. Dus met elektromotor geldt hetzelfde zwaartepunt als met brandstofmotor.

Back