Welke setup voor een laser arrow?

Ik heb vroeger een laser arrow gehad, en die vloog ik met een OS 10cc.
Nu zou ik er graag terug zo ene hebben, maar dan elektrisch. Ik weet alleen niet goed welke setup ik hier voor zou moeten gebruiken.
Hij zou zo snel mogelijk moeten gaan, heb op youtube eens een filmpje gezien van iemand die de 300km/h haalde met een elektromotor.
Ik weeet dat het niet goedkoop gaat zijn, maar wil graag eens het kostenplaatje bekijken en aangezien de eindejaarspremie er weer aan komt zou het nu het moment zijn :p
Ik denk dat het sowieso een 6cel gaat moeten zijn, maar over de motorkeuze en hoeveel die ampère die mag trekken, daar heb ik totaal geen idee van.

Is er iemand die me hierbij zou kunnen helpen?

gr,

Tim

De Laser Arrow is wel vlot, maar niet extreem snel. Ik heb ze gezien met10, zelfs 15cc helimotoren, compleet met afgestemde resopijp etc, maar op een gegeven moment gaat hij gewoon niet harder meer. Sneller is bijvoorbeeld de Amerikaanse 'Diamond Dust'.

Ik zou denken aan een motor van 300-350gram, kv van 900 en een prop van rond de 10x10, dit alles op 6S, voor ongeveer 2kw vermogen.

Je zou een nog sneller draaiende motor kunnen nemen, maar dan met een wat kleinere prop natuurlijk. Schiet forumlid Tadango eens aan, volgens mij had die een geelectrificeerde Laser Arrow.

Groet,
Gerben

Back