Welke shuim is nu het beste Krijg er Kippevel van!

Ben nu al een tijdje aan het zoeken naar een goeie zwever liefst 2m en meer :D.

Ik heb al verschillende tegen gekomen maar ik raak er niet aan uit dewelke :help:

Welke ben ik al tegengekomen=

ASW28 van HC 2.0mHobbyKing Online R/C Hobby Store : ASW28 EPO Electric RTF Plug-n-Play Glider
De Hype DG-1000/tulix 2.0 2.1m = DG 1000 mit Klapptriebwerk ARF | Elektro-Segelflugzeuge | Flugmodelle | Modelle | Staufenbiel
De Easy Glider 1.9m
en de EG pro 1.9m
Graupner electro junior s 1.90 m
MPX cularis 2.6m

en zovoort...

Ik zoek dus een goed schuimpje en misschien een houtbouw...
2-3 m
Een echte ARF met servo's (motor) <= liefst met een motor en regelaar :rolleyes:

Naar welke gaat jullie keuze zweefhoek, zweeftijd , goed op thermiek en op de helling...

Weet je misschien nog 1 die hier niet bijstaat

Ik weet het gewoon niet meer :sad:

Greetz

heb zelf goede ervaringen met het merk HYPE. Niet met die zwever specifiek. En als je kijkt naar die HC asw28... wat een prijs zeg.. can't beat that...

Met Multiplex zit je zeker goed, zowel wat betreft kwaliteit en vliegeigenschappen. Nadeel: het is wat duurder dan de andere merken. Maar dan heb je wel goed spul. Of het dan de EG wordt (ik zou voor de pro gaan, voorbereid voor brushless, is van deze tijd) of de Cularis hangt van je ervaring en budget af. De Cularis presteert beter dan de EG, maar is duurder en minder geschikt voor een beginnende vlieger.
Hype heeft leuk spul. De DG ziet er erg goed uit, maar vliegt iets minder prettig door de zeer slanke tippen (ik verwacht hetzelfde voor de ASW28). Het is wat goedkoper dan Multiplex.
De Graupner is volgens mij ook een prima kist, ik lees er wel goede dingen over. Ik ken hem niet persoonlijk.
Van de HC kist weet ik niets, daar kan ik dus geen gefundeerd oordeel over geven.

Op een gegeven moment moet je gewoon de knoop doorhakken. Kijk naar wat bij je ervaring en budget past (dan valt er vast al iets af), en kijk dan gewoon wat je het mooiste vind. Als vliegeigenschappen belangrijk zijn zou ik voor MPX of Graupner gaan, als de looks en kosten belangrijker zijn zijn de DG en de ASW wellicht interessanter. De uiteindelijke keus zal je echt zelf moeten maken, dat doen wij niet voor je.

Laatst bewerkt:
hangt idd heel veel af van je ervaring...

ik heb de asw28 en de easyglider pro, de asw28 is echt goedkoop maar vliegt er ook naar, zwakke motor, slechte zweefeigenschappen, er kan enkel een veel te kleine lipo in....
Kortom, niet echt aan te raden...

Zowel voor de prijs als voor de goede vlieg eigenschappen kan ik je de easyglider pro echt wel aanraden, steek er een hobbyking setup in en dan ben je echt wel heel weinig kwijt.

Ja, nu is het tussen de Graupner, DG en EZ "pro".

Graupner: De stock motor kan die op 3s zit daar een regelaar bij? en je moet nog eens servo's kopen En hoelang blijft ie boven ? met veel thermiek

De schippingstijd van HC wat bedraagt die ?

DG: idd zeer mooi kistje is daarom een van mijn favorieten! Vliegt ie beter dan de EZ ? Is het een krachtige motor ? en pakweg 150 m veel thermiek hoe lang blijf ie boven ?

EZ: ik hoor veel goeie dingen over dit kistje maar het lijkt niet echt op een zwever en ik ben ook meer voor een T-staart :( Maar het is een goeie zwever ?

Andere: Zijn er nog andere shuimpjes die zeker de moeite waard zijn ?

Lastdown 3x: Goeie (beginner zwever moet het nu niet zijn heb al met wat houtzwevertjes van clubleden gevlogen... Is dit een goed kistje ?

Greetzz

Laatst bewerkt:
Ik heb zelf de EG pro (staat te koop) en is mijn 3e vliegtuig, na een 3 kanaals rtf zwevertje, te weinig controle wat mij betreft, en een 1,5m vleugel welke wel erg leuk was. Maar wilde toch graag meer functies (rolroeren) en kwam na lang twijfelen bij de EGpro uit.
Nu een klein jaar in bezit en veel mee gevlogen en veel termiek gepakt.
Eigenlijk heb ik er een te grote motor inzitten, maar hierdoor kon ik wel recht naar boven en minder gas kan je altijd nog geven.
Nu heb ik hem voor me gevoel erg goed onder controle en wil weer een stap(je) verder, dus ik kom nu uit bij de categorie (last down/topmodel fantasy) waar ik weer tussen aan het twijfelen ben.

Ik kan je dus zeggen dat je in ieder geval geen spijt zal krijgen van de EGpro.

Over de Graupner: Ik heb hem en ben er zeer tevreden over! Ik had pas met 3 minuten motortijd een half uur in de lucht met een beetje wind en weinig thermiek! Ik denk dat een uur haalbaar is!

Ik vlieg hem op 2 cellen 1800mah zippy met een 33 amp regelaar van himodel. Zeker genoeg power. Hij gaat haast vertikaal omhoog. Mijn servo's zijn rondom Towerpro SG90 (hetzelfde als HXT-900)
Op 3 cellen zal hij te zwaar worden. Ik heb nog een Hyperion 2100mah accu en daar presteert hij minder mee als met de zippy.

Kortom: Een aanrader!

Dan ga ik ook ff opscheppen.....
Mijn mijn EGpro 3 uur op een middag gevlogen op 2 accu's 1x 3s2200mah en 1x 3s1800mah(40A regelaar) en die van mijn gaat wel recht omhoog;)
Merkt wel dat je servo's bij zulke lange vluchten vreten aan je accucapaciteit.

Heb hier ook een Eg-pro liggen....

Was ook op de kuppe een leuke kist...

Tot we op een dag aan het vliegen waren met weinig thermiek, dus motor aan....

Gevolg: motor ging er met een stuk neus vandoor zonder de rest van de EG...:rolleyes:

Iets te erg overpowered w.s....:twisted:

Ik heb zelf ervaring met de EG-Pro en de Graupner JS. Aanvankelijk was ik heel enthousiast over de GJS, vooral vanwege de T-staart, maar ik moet zeggen dat ik er iets van ben terug gekomen. Hij is sneller beneden dan de EG-Pro. Als je een EG-Pro goed afstelt dan vliegt hij mooier en langer. Vraag me niet hoe lang, want dat hangt van zoveel factoren af. Met andere schuimpjes heb ik geen ervaring.

Kijk bij Staufenbiel eens naar de Elipsoid.
Mooie houtbouw vleugels, nog eliptisch ook, netjes gebouwd, GFK rompje en hele goede zweefeigenschappen.

Groet,
Gerben

Hehe, ja het is tussen de GESJ en de EZ pro en DG.

Ik denk toch dat is voor de DG ga
Met houtbouw wil ik nog ff wachten want een slechte landing meer schade en moeilijk te herstellen :(

Maar dat komt nog wel

Groeten,

Lindert

Lindert,

kijk eens naar de Last Down van Staufenbiel.

IMG_4935.jpg

Last Down XL V3 mit HIMAX BL Motor , 60A Regler ,Aluspinner, Luftschraube | Elektro-Segelflugzeuge | Flugmodelle | Modelle | Staufenbiel

Deze zwever is zeer mooi afgewerkt, is heel redelijk geprijsd en de standaard (Himax) motor die staufenbiel monteert is meeerrrrr dan voldoende :)

Hier staat mijn topic met een tweetal filmpjes.

last-down-xl-v3-thermiekzwever-van-staufenbiel

Hij bevalt me zeer goed, de zwever heeft voldoende ruimte om een grote Lipo kwijt te kunnen, ik vlieg 'm met een 3S2P pakket.

Veel mooier afgewerkt dan de Hype DG en er wordt op de Duitse fora zeer goed over geschreven.

Als laatste kan ik melden dat de Last Down in drie maten levebaar is, ik heb de 2,8m variant, maar er is ook een 3,2m en 3,6 m variant.

EDIT: sorry, ik zie net dat het je om een "schaumwaffel" gaat. Excuseer ...

Grtz,
Menno

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja daar ben ook naar aan het kijken echt een pr8 zwever misschien is het wel deze ik ben nu al een tijdje niet gaan vliegen wegens het weer en op de club is er wel raad genoeg :)

Het mag ook een houtbouw zijn maar dan wel een zeer stabiele :)

Hoi,

de Last Down heeft houtbouw vleugels en een GFK romp.

Ik heb de 2.8m versie, de vleugels zijn mooi en strak gebouwd en zijn voorzien van een winglet.

De accuslede is ruim genoeg en die 3S2P heb ik bewust gekozen, omdat je anders niet goed uitkomt met je zwaartepunt. Dan moet je veel lood gaan toevoegen en dat is natuurlijk zonde ...

Grtz,
Menno

Back