Welke sim is het best?

Discussie in 'Modelbouwsoftware' gestart door BlackBird, 20 mei 2007.

  1. BlackBird

    BlackBird Guest

    hallo,

    ik ben op zoek naar een goede simulator, de prijs boeit me niet zoveel als het maar onder de €250 is
    mijn voorkeur gaat nu naar Reflex
    meschien kunnen jullie me bij deze kuezen helpen!

    Groeten, Tim
     
  2. Pietvelaers

    Pietvelaers

    Lid geworden:
    25 mrt 2006
    Berichten:
    299
    Locatie:
    Linter
    Mijn voorkeur gaat naar Realflight G3 met de update naar 3.5!
     
  3. BlackBird

    BlackBird Guest

    oke, en hoezo dan?
    heb je ook ervaring met reflex?

    Tim
     
  4. tomtom

    tomtom Guest

    waarvoor wil je de sim vooral gebruiken, heli's of vliegtuigen?
     
  5. BlackBird

    BlackBird Guest

    vooral heli's!
     
  6. Duccan

    Duccan Guest

    Ik heb Reflex XTR, Aerofly Pro Deluxe en Realflight G3.5
    Voor heli's vind ik Reflex XTR het beste.
     
  7. BlackBird

    BlackBird Guest

    oke, maar waarom heb je in hemelsnaam 3 simulators?? :p
     
  8. Duccan

    Duccan Guest

    Waarom niet :p
     
  9. tomtom

    tomtom Guest

    Voor heli's zou je ook voor Phoenix kunnen gaan, een stuk goedkoper (132 euro)dan Reflex en volgens velen beter. Op amerikaanse fora als trextuning en helifreak zijn veel van reflex overgestapt op phoenix, omdat de simulatie vergelijkbaar is maar de service veel beter: ze brengen bij Phoenix veel meer updates uit, waaronder een multiplayer op internet. Ik heb zelf alleen ervaring met Phoenix.
     
  10. wrobijns

    wrobijns

    Lid geworden:
    13 apr 2004
    Berichten:
    3.687
    Locatie:
    Swalmen
    Ikzelf ben een Reflex fan.
    AFPD vind ik een beetje te star vliegen met heli's
    Realflight G3 zweren mensen bij en is ook wel goed.
    3.5 vliegt hetzelfde maar met foto sceneries.

    Ik zou voor Reflex of Realflight G3.5 gaan.
    Deze komen het dichtst in de buurt van de werkelijkheid.
     
  11. Rene

    Rene

    Lid geworden:
    30 aug 2004
    Berichten:
    846
    Locatie:
    Grootebroek
    Zelf vlieg ik met Reflex XTR, prettige simulator.
    Vliegt goed,ziet er ook erg knap uit.

    Ik zit er over te denken om toch over te stappen op Phoenix.
    Vlieg nu een tijdje met Reflex en wil wel weer eens wat anders proberen.
    En over Phoenix hoor ik een hoop goede dingen.
    Ohja, ik gebruik het voor vliegtuigjes.

    René
     
  12. BlackBird

    BlackBird Guest

    oke, ik denk dat ik niet voor realflight G3.5 ga waarom weet ik ooknie maarje.....
    dus het gaat nu een beetje tussen reflex en Phoenix

    Tim
     
  13. BlackBird

    BlackBird Guest

    ik heb gister ff de demo gespeeld maar me gas is nu geblokt omdat me proef periode erop zit
     
  14. EricW

    EricW

    Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Berichten:
    4.246
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    Niet twijfelen.
    Gewoon PhoenixRC kopen.
    Mensen verkopen wereldwijd Reflex XTR om PhoenixRC aan te schaffen en dan houden ze nog wat geld over voor heli onderdelen ;).

    Eric
     
  15. EricW

    EricW

    Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Berichten:
    4.246
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    Hoi Fastforward,

    Zal ik zeker even doen, voor zover dat gaat met een demo natuurlijk, wil wel een eerlijk vergelijk maken.
    Laat wel weten wat ik ervan vind tenopzichte van Realflight en Phoenix.

    Eric
     
  16. EricW

    EricW

    Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Berichten:
    4.246
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    Mijn indrukken...

    Allereerst waar ik mezelf hobbymatig een jaar of 8 mee bezig heb gehouden de 3d graphics:

    Deze sim maakt gebruik van hetzelfde grafische trucje als waar Reflex en Phoenix op gebaseerd zijn.
    Een fotografisch rondom geprojecteerde achtergrond i.p.v. een ge-modeleerde omgeving zoals bijv. Realflight G2 / G3, Op zich heel goed gedaan.
    De 3d modellen (in dit geval gekeken naar de heli's) die beschikbaar zijn in de Demo zien er niet slecht uit maar zijn minder gedetailleerd als in RFG3 of PhoenixRC.
    D.w.z. ze lijken uit iets minder vlakjes opgebouwd en de geprojecteerde textures (zgn.face/texture mapping) zijn zeker niet zo mooi als in PhoenixRC.
    Wat me een beetje tegenviel was de 3DGraphics engine in zijn algemeen, kan ook niet al te best thuisbrengen hoe dit in elkaar gezet is, volgens mij gedragen door een soort Java aplicatie.
    Een Zgn. Graphicsengine kan je zien als een soort module (in het programma) die ervoor zorgt dat er iets Physiek in realtime op je beeld zichtbaar wordt.
    Deze kan je als programmeur kopen of kompleet zelf schrijven.
    Ik kon in de demo ook niets instellen aan de Graphics.
    Bij RFG3 en PhoenixRC wordt gebruikt gemaakt van de nieuwste Microsoft DirectX mogelijkheden en dat verschil valt toch wel behoorlijk op.

    De Physics:
    Wat ik van de natuurgetrouwheid vind staat nu even los van het feit dat ik een beginnend helivlieger ben.
    Ik heb puur de technische kant bekeken hoe het model reageerde op stuurbewegingen en hoe het bestuurde model reageerde op zijn omgeving, in dit geval de grond want er zijn immers geen andere 3dmodellen aanwezig als de heli en de grond en een onzichtbare factor "de lucht".
    In de lucht merk ik een groot verschil met Realflight en zeker met PhoenixRC.
    De heli is uiteraard over alle assen bestuurbaar als een echte heli, maar wat ik minder vind is hoe de earodynamica gemodeleerd is.
    100% realtime aerodynamica is momenteel niet te simuleren, de meeste sims maken daarom gebruik van een soort rekenmodel wat de werkelijkheid probeert te benaderen.
    Ik heb het idee dat er nog het een en ander verbeterd kan worden aan dit rekenmodel, FMS is veel minder maar doet er echt niet zoveel voor onder vind ik.
    Verder heb ik ook gemerkt dat bij een crash of bij een aanraking van de skids met de grond vreemde dingen gebeuren (met een moeilijk woord "collision detection").
    Bij een crash zie je dat het gedeelte wat een crash en de daarbij behorende acties moet handlen nog niet uitgewerkt is.
    De heli blijft na een soort stuiter als bevroren staan, weliswaar herkenbaar als een crash maar niet echt netjes.
    De actie tussen grond en skids is vergeleken bij PhoenixRC slecht te noemen, RFG3 doet dit trouwens ook niet echt best ;)
    Bij PhoenixRC is de grond zacht, je skids zakken een beetje in het gras als je negatieve pitch geeft en je kan realistisch glijdend landen.

    Conclusie van even klooien :) :

    Wat ik wel aardig vond was het geluid, klonk zeker niet slecht.
    Op zich een leuke en mooie SIM, niet duur, ziet er redelijk tot goed uit en komt je oriëntatie alleen maar ten goede en geen weggegooid geld dus.
    Het is en blijft een Demo die ik gezien heb, dus weet ik niet of het eindproduct verbeterd is en ik heb niet echt de tijd genomen om alles helemaal uit te pluizen.
    Maar volgens mij bevind Clearview zich nog niet in dezelfde league als RFG3, PhoenixRC, ReflexXtr.
    Die zijn behoorlijk wat verder op veel vlakken.

    Eric
     
  17. EricW

    EricW

    Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Berichten:
    4.246
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    Hoi Fastforward,

    Ik heb ze allemaal gekeken, thanks!, zal ook eens Fraps downloaden :)
    Ziet er al stukke beter uit als de demo inderdaad.
    Begrijp me niet verkeerd, dit is een hele leuke simulator en zeker voor die prijs!
    Maar Ik wil alleen maar aangeven waar de sims die een stuk duurder zijn (minimaal 2x) beter in presteren en waarom, en heb geprobeerd uit te leggen waar dat in zit.
    Ik maakte zelf 3D modellen voor RaceSims, en heb bijv. een maand of 5 (weekeinden en avonduren)continu aan 1 automodel gewerkt.
    Je moet eerst je research doen wat betreft afmetingen vormgeving etc.etc.werkelijk elk detail, daarna het uitwerken van het model in 3D en niet te vergeten de texturen.
    Dan moeten de zgn. physics parameters ingebracht worden (technishe parameters aan de sim koppelen)en daarna testen aanpassen testen en nog eens testen.
    Parallel was er iemand fulltime met de physicsengine en de feitelijke programatuur bezig.
    Wij waren met een mannetje of tien al 1 1/2 jaar bezig toen ik er geen tijd meer voor had i.v.m. werk en studie.
    Een goede Sim maken kost veel tijd en heel veel geld als je een commercieel product maakt.
    Dus het moet uit de lengte of uit de breedte komen.
    Als je de kans krijgt om met PhoenixRC of RealflightG3.5 of Reflex XTR te vliegen, dan zal je echt het verschil merken.
    Ik heb ze alledrie geprobeerd en bekeken.

    Voor vliegtuigen zou ik RFG3 nemen, hele goede physics, goede Graphics maar wel een beetje veeleisend voor je PC/grafische kaart, wel Gigantisch veel keuze uit modellen.

    Voor Heli's is ReflexXTR erg goed zowel Graphics als Physics en de sim is redelijk "af" te noemen.
    Echter vind ik PhoenixRC nu al beter op Physics gebied en Qua Graphics doet hij niet veel onder voor XTR, maar is nog niet helemaal "af"
    De basis van de Sim is erg goed, Zit ook nog in de zgn. Beta fase en zal daar wel een poos blijven, maar er komen regelmatig updates uit.
    Plus het prijsverschil tussen ReflexXtr + RFG3.5 ten opzichte van PhoenixRC is toch wel erg groot in het voordeel van PhoenixRC .

    In dit draadje was de vraag wat de beste Simulator is...
    Naar mijn mening PhoenixRC.

    Eric
     
  18. Amstel76

    Amstel76

    Lid geworden:
    20 mei 2005
    Berichten:
    940
    Locatie:
    Emmeloord
    Ik heb sinds kort de Phoenix simulator en ik ben erg onder de indruk. Daarvoor had ik ervaring met Reflex maar Phoenix bevalt me vele malen beter.

    De vliegeigenschappen zijn geweldig, komen zeer dicht bij de werkelijkheid. Grafisch is het heel mooi verzorgt, de watereffecten en verschillende ondergronden zijn geweldig. En dan natuurlijk het online kunnen spelen, elkaar tips kunnen geven, bij elkaar kijken en de sticks kunnen zien is geniaal. Het is een stukje software wat nog niet "af" is, voor zover je daarvan kan spreken want welk stukje software is er nu wel af. Zeer binnenkort komt er weer een nieuwe update uit welke weer vele nieuwe features en verbeteringen brengt.

    Gisteravond gevlogen met teamspeak op de achtergrond, dus met elkaar kunnen praten, dat geeft helemaal een extra dimensie. Naar mijn idee overtreft Phoenix alle Simulators die er op dit moment zijn.
     
  19. BlackBird

    BlackBird Guest

    er mag een slotje op wand ik heb mijn kueze gamaakt, ik ga jullie atviesen volgen en ga voor phoenix!

    BlackBird
     
  20. Amstel76

    Amstel76

    Lid geworden:
    20 mei 2005
    Berichten:
    940
    Locatie:
    Emmeloord
    Waarom een slotje, er kan toch best door gediscussieerd worden in dit draadje. Jij hebt misschien wel je keuze gemaakt maar dat geld niet voor andere mensen natuurlijk.
     

Deel Deze Pagina