Heb zelf ook zo'n Weller TCP 24V/50Watt soldeerstation van een 30 jaar oud, dezelfde zoals hierboven in de marktplaats-advertentie. Doet het nog steeds fantastisch. Alleen af en toe een nieuw soldeerstift kopen omdat na veel solderen (en dan bedoel ik ook VEEL) de beschermde laag van de soldeerstift kapot gaat en dan is het zo gedaan met een soldeerpunt. Maar deze stiften zijn nog steeds overal leverbaar. Het voordeel is dat je verschillende soorten soldeerstiften kunt kopen met verschillende temperaturen. Voor het zware werk heb ik een lompe stift met een hoge temperatuur. Kun je toch vlot mee werken. En voor SMD heb ik een spits soldeerstiftje met een lagere temperatuur. Met dun soldeer kun je dan ook perfect werk afleveren.
Tegenwoordig kun je voor een gering bedrag een soldeerstation kopen. Als de temperatuur regelbaar is en je voor verschillende soorten klusjes verschillende soldeerstiften gebruikt kun je goed werk afleveren. Ook 2e-hands via marktplaats zie je af en toe nog goed bruikbare soldeerstations staan. Het voordeel van een Weller station is dat die een leven lang meegaan.
Tegenwoordig kun je voor een gering bedrag een soldeerstation kopen. Als de temperatuur regelbaar is en je voor verschillende soorten klusjes verschillende soldeerstiften gebruikt kun je goed werk afleveren. Ook 2e-hands via marktplaats zie je af en toe nog goed bruikbare soldeerstations staan. Het voordeel van een Weller station is dat die een leven lang meegaan.