welke soorten verf

• Topicstarter Topicstarter robww
  • Startdatum Startdatum
R

robww

Guest
Wie kan mij zeggen welke soorten verf ik kan gebruiken op mijn sleper de amsterdam.
ik wil dit gaan spuiten met een airbrush.
kan dit ook met acrylverf uit de bouwmarkt?
de bovenbouw en het dek zijn van hout,en de romp is van abs.
moet ik de abs romp eerst voor behandelen met een primer.

Hoi Robww,

Je moet je romp echt eerst behandellen met een grondverf/primer. Ik had namelijk eerst op mijn Amsterdam gewone verf uit de bouwmarkt gesmeerd, maar dat liet erg makkelijk los. Toen heb ik dus heel de romp weer kaal moeten schuren, en dat kan ik niet echt aan te raden :( .

Toen de romp weer helemaal kaal was heb ik een spuitbus van Simprop gehaald. Dit is een combinatie tussen grondverf en spuitplamuur, dus je voorziet de romp niet alleen van een grondverf, maar je werkt ook nog kleine oneffenheden weg :D . Hier worden twee soorten van verkocht met de ene kun je GFK en ABS spuiten en met de andere hout.

Maar je zit dan natuurlijk met de romp, want die is van ABS en bij het roer zitten ook een paar stuken hout. Dan kun je gewoon de spuitbus voor GFK en ABS gebruiken want dit hecht ook goed op het hout.

Ik zou trouwens als ik jou was nu alvast de houten delen van de Amsterdam inspuiten met zo'n spuitbus voor hout. Nu kun je alles nog makkelijk schuren. Ik ben namelijk pas gaan spuiten toen de opbouw in elkaar stond en dat bleek achteraf niet slim, je kunt dan namelijk niet overal meer lekker bij :( .

Even de kleuren die ik gebruikt heb;
onderkant romp; Humbrol 20 (Crimson),
bovenkant romp; Humbrol 21 (Zwart),
stuurhuis en lijnen en tekst op de romp; Humbrol 22 (Wit).

Verder heb ik voor de kleinere onderdelen andere kleuren gebruikt, maar die weet ik niet meer uit mijn hoofd. Als je wilt kan ik die wel een keer voor je opzoeken.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes Danny.

Hoi Laurent,

Is dat dezelfde kleur rood als op jouw "Earl of Mansfield" zit?

Ik zoek namelijk nog een goede kleur voor mijn Smitwijs Singapore. De kleuren die ik hierboven noem zijn allemaal glans-kleuren en ik wil mijn Smitwijs Singapore eigenlijk helemaal met mat-kleuren verven om zo de kleuren het echte schip zoveel mogelijk overeen te laten komen.

Groetjes Danny.

Back