Welke spec's heeft deze motor

Hallo ik heb een vraagje hier voor de experts hier.
Ik heb deze motor met regelaar liggen en wil deze inbouwen in een Tamiya TRF 415.
Nu vraag ik me af wat de spec's zijn van deze motor en of dit een beetje goeie prestaties zijn.
Op de foto (sorry beetje onduidelijk) is in de eerste rij de 1 gemerkt, in de tweede rij de 3 en in de roze rij ook een 3.
Ik weet helaas niet zo veel van borstel motoren af, dus graag jullie input.
Het merk is een Dr Speed champ series.

081009_180303.jpg

081009_180333.jpg

Aan de sticker te zien dus 13 turns. Dan is het een hele snelle en zeer onderhouds gevoelige motor!!!!

Ik zou eerst maar een kijken hoe de collector eruit ziet en of de koolborstels nog goed zijn.

Het is een GM doctor speed 13 triple.
De dr speed reeks zijn de machine gewikkelde motoren van GM, de iets goedkopere modified reeks.
Even de endbell eraf nemen en de kooltjes en het anker nazien en dan eventueel afdraaien en kooltjes vervangen.

MJ

Laatst bewerkt door een moderator:
Super, bedankt mensen.
Er zitten al wel nieuwe koolborstels in, dus ik ga het setje maar eens inbouwen.
Dan ga ik binnenkort maar eens testen en kijken hoe snel dit setje is.
Kan dat afdraaien van het anker ook op een gewone grote draaibank?

Zou in principe kunnen, maar dan zal de collector niet 100% centrisch staan tov de motoras, de enige goede manier om een collector af te draaien is op een speciaal ankerdraaibankje.
Zoek iemand die zulk een draaibank heeft of stap een shop binnen waar ze het effe kunnen doen voor jou (een degelijke modelbouwshop heeft normaal wel een ankerdraaibank in gebruik)

MJ

Het is inderdaad wat lastiger met een gewone draaibank, maar als je een goed meedraaiend center hebt of een center waarin je een passend lager kan klemmen dan heb je al een veel stabielere situatie. Dan moet het lukken.

Back