Welke Spektrom ontvanger voor 1 meter DLG?

Hoi,

Ik ben bezig om een 1-meter DLG in elkaar te zetten, maar nu vraag ik me af welke Spektrum ontvanger ik het best kan gebruiken.

Is een bijvoorbeeld een Spektrum AR6115E parkflyer ontvanger voldoende, of kan ik beter een AR400 full range ontavnger gebruiken?

Met dank,

Ruud

Heeft je 1m DLG een rompje van carbon? 2.4 Ghz en carbon gaat namelijk niet goed samen, het materiaal absorbeert deze frequenties vrij effectief.

Bij houtbouw is dit niet aan de orde.

Ar400 heeft een mooie lange antenne dus die zal ik gebruiken,
als je echt het zeker wil weten kun je ook de speciale carbon fuse nemen die heet ar 6255

Wij hebben een tweetal "orange" ontvangers gebruikt...en hebben er slechte ervaringen mee...paar lockups / uitval...met crash+schade tot gevolg. Inmiddels gebruiken we echte spektrum ontvangers. (zonder huisje)

Dank voor jullie reacties!

De DLG is een Mini DLG van HK.

Ik wil het liefst de AR6115E pakken, omdat deze korte antenne's heeft.

Ik heb ook een AR6255 hier, maar waar moet ik met de antenne's naartoe?

Ruud

Hoi,

Ik ben bezig om een 1-meter DLG in elkaar te zetten, maar nu vraag ik me af welke Spektrum ontvanger ik het best kan gebruiken.

Is een bijvoorbeeld een Spektrum AR6115E parkflyer ontvanger voldoende, of kan ik beter een AR400 full range ontavnger gebruiken?

Met dank,

Ruud

hey ruud, van spectrum zelf weet ik niets, maar ik heb een futaba zender, en in mijn mini dlg (elf) heb ik een short range (indoor) ontvanger + module van ASSAN..
de chinese zooi die je in je futaba kan duwen.

de ontvanger gaat vlot tot 300-350m bij de range test...
geen fullrange nodig dus (en de elf heeft al wat carbon!)

houd het dus vooral klein en licht.

een 1 meter DLG zie je toch haast niet meer op 300meter dus gewoon op de grond een afstandstest doen... als je het toestel niet meer ziet op de grond, dan is het zeker voldoende in de lucht :)

Ik vlieg de mini dlg van hk met een elcheapo orange ontvanger. Superlicht zonder behuizing en slechts 6 dollar.

Gewoon die short range nemen dus, ik heb hem ook regelmatig in depron vliegende vleugels en nog nooit problemen gehad hoe hoog ik ook vloog.

Heel veel plezier gewenst met je mini dlg trouwens!

Back