welke start manier gebruiken en accu laad niet op

Hallo.

Heb gister een carson specter v25 gekocht en een lader voor de accu pack/gloeiplug erbij maar de accu lader doet het niet:confused::confused:
Het gaat om deze lader: EDIT - Edit Your Performance - Product Information - #ED110010 - 3 IN 1 CHARGER FOR NITRO CAR

Lampjes blijven maar branden en accu geeft geen teken van leven:confused:

Had ook meteen het trekkoort kapot gemaakt:(
En had meteen besloten om voor een andere start manier te kiezen vroeg me af welke? moet niet te zwaar/teveel worden om steeds mee te nemen.

Kwam 2 dingen tegen: startbox of een roto start
Welke zou het beste zijn en moet niet al te duur worden welk merk kan ik dan het beste nemen

Dat de lampjes branden is normaal. Hij laadt dus op. Maar aangezien hij dat doet met een'' zeer' lage stroom duurt het heel lang voordat de accu vol is. Als jij een 3600 mAh accu voor je gloeiplug hebt kan het wel +- 28 uur duren voordat hij vol zit.

Als jij het presteert in 1x een touw stuk te trekken ligt het niet aan het touw, maar aan jezelf. Niet lullig bedoeld maar touwen moeten zeker veel langer meegaan. Je moet ook niet het touw volledig uittrekken en niet als een bezetene gaan trekken aan het touw zeker niet als de motor nog koud en nieuw is (compressie/klemming).

Bij een startbox komen ook nog 2 stickpack accu's of 1 loodaccu kijken. Rotostart moet de accu ook weer opladen om hem te voeden. De vraag is of jij je motor kan ombouwen naar een backplate geschikt voor rotostart. Start box wordt dan te zwaar als je dat niet wilt (mag niet te zwaar zijn zoals je zegt). Dan houdt je rotostart over de vraag is of dat kan. Ik zou gewoon nieuwe trekstarter kopen of hem maken (zoek hpiracing.com en tutorials hoe het moet) en dan het touw goed gebruiken..

Laatst bewerkt:
Oke bedankt voor je reactie.
Maar de accu pack die moet toch wel een teken van leven geven aangezien hij er al zeker 12 uur in zit:confused:

En nee het touw was niet in een keer geknapt maar naar ongeveer 25x hebben gebruikt (niet achterelkaar maar onder het afstellen viel hij wel eens uit)

Back