welke stekker op ontvanger?

• Topicstarter Topicstarter grouwster
  • Startdatum Startdatum
G

grouwster

Guest
hallo ik heb deze helicopter de Reely helikopter "Rex-X" A2F
en heb de onvanger van kds de k-8r en de afstandbediening van kds k-6x
nou zit ik met het volgende probleem de stekkers van de servo moet op de ontvanger nou weet ik niet waar.
weet dat de servo van de staart rotor op de piezo minigiroscoop moet en naar de stekker op de ontvanger kanaal 5 en de heading look op kanaal zes maar dan hou ik nog 4 kabels over 1 van de spanning regelaar en 3 van de servo`s bij die groto rotor daar zit een servo in het midden en link en rechts kan nergens vinden op welke kanaal ik die moet doen hier onder de schema in het engels van de ontvanger maar snap de taal niet rudder aileron enzo zou iemand mij op een plaatje kunnen uitlegen wat de rudder aileron throttle elevator is de schema van hier onder is van me ontvanger

kanaal detail

1 aileron
2 elevator
3 throttle
4 rudder
5 gyro
6 pitch

de gyro en de pitch wist ik al die heb ik al aan gesloten allen kanaal 1 to 4 heb ik niet kunnen aansluiten want weet niet wat de aileron is en waar die zit enz dat geld ook voor de elevator throttle en de rudder

hoop dat iemand me kan helpen

1 aileron
2 elevator
3 throttle
4 rudder
5 gyro
6 pitch

Aileron= links en rechts, houd in dat dit de twee servos aan de voorkant zijn.

Elevator= Neus omhoog omlaag, dus achterste enkele servo op de swash.

Throttle= regelaar

Rudder= gyro zelf, de stekker met drie draden, regelt de beweging van je staart.

Gyro= de stekker met enkele draad van je gyro, regelt gevoeligheid van de gyro.

Pitch= hier zit de tweede aileron servo op. Dus kanaal 1 en 6 zijn de voorste twee servo's van de swash.

1 aileron
2 elevator
3 throttle
4 rudder
5 gyro
6 pitch

Aileron= links en rechts, houd in dat dit de twee servos aan de voorkant zijn.

Elevator= Neus omhoog omlaag, dus achterste enkele servo op de swash.

Throttle= regelaar

Rudder= gyro zelf, de stekker met drie draden, regelt de beweging van je staart.

Gyro= de stekker met enkele draad van je gyro, regelt gevoeligheid van de gyro.

Pitch= hier zit de tweede aileron servo op. Dus kanaal 1 en 6 zijn de voorste twee servo's van de swash.

bedankt maar snap hem nog niet helemaal want ik heb op kanaal 5 de staart servo met 3 draden en op kanaal 6 enkel draad der komen uit me gyro de pluggen 1 met enkel draad en 1 met drie draden

snap der nog niks van heeft iemand betere uitleg over de servo`s en de spanningen regelaar die ik moet aan sluiten met een plaatje

Tip:

- Trek alle stekkers uit de ontvanger
- Stop alles er weer in volgens het overzicht wat ik eerder gaf. Daar staat ook in welke servo in welk gat moet

Dit is simpelweg de manier om in te stellen, aangezien je zender dit ook graag zo wil zien.

Dan zal er vast wel het 1 en ander verkeerd om draaien, maar dat kun je oplossen door het kanaal van de betreffende servo (zie kanaalaanduiding op de ontvanger) te reversen in de zender.

Nog even het overzicht:
1 Servo linksvoor van de swash
2 Servo, achterste op de swash
3 Regelaar van de motor, zorgt ook voor de stroomvoorziening
4 Gyro, stekker met 3 draden
5 Gyro, stekker met 1 draad
6 Servo rechtsvoor op de swash

Als je het zo aansluit, weet je zender wel wat hij er mee aan moet :mrgreen:

zelfde probleem

hallo ik heb het zelfde probleem word er gek van ik dit proberen maar ik weet niet
hoe ik de ontvanger (controller)moet afstellen op het goed kanaal weet iemand dat is dezelfde als hiervoor genoemd is kds k-6x

Back