Welke storing komt het meest voor?

Welke storing komt het meest voor?

• Brandstofvoorziening

Votes: 0 0,0%
  • Electronica (servo's, gyro's)

• Communicatie (zender - ontvanger)

• Dumb Thumbs (tja even een orientatie probleem)

• Mechanische problemen

• Motor problemen

• Total voters
    23
Met VVV in het achterhoofd (Veilig, Verantwoord, Vliegen) ben ik benieuwd welke storing het meest voorkomt. Vanuit de gedachte altijd de zwakste schakel als eerste aan te pakken om maximaal resultaat te halen even deze poll.

Greetz,

Marc

De meeste storingen die je noemt zijn te voorkomen door preventief onderhoud en met verstand te gaan vliegen:

Stroomvoorziening=> check altijd je accu voor het vliegen, regelmatig draadjes en verbindingen controleren op beschadigingen

Brandstofvoorziening=> vlieg nooit langer dan je tank aan kan, controleer en vervang regelmatig brandstofleidingen (worden bros), filters

Electronica (servo's, gyro's)=> controleer de servos voor elke vlucht, controleer regelmatig je zend bereik (ingeschoven antenne 30 meter)

Communicatie (zender - ontvanger) Stuur om het jaar zender/ontvanger op voor controle. Zorg dat de servostekkertjes niet uit de ontvangerkunnen door trillingen, controleer ontvanger (dat oranjedraad) op breuk en beschadigingen.

Mechanische problemen => bouw met beleid, (niet in late (te vermoeide) uurtjes), controleer voor/na elke vlucht de stuur links en de tandwielen.

Motor problemen => houd motor schoon, na elke laatste vlucht van de dag, tank leeg, motor starten tot deze uitvalt, dan nog even door draaien met startmotor. Maak regelmatig de cabarateur schoon.

Dumb Thumbs (tja even een orientatie probleem) => denk niet oh laat ik nu dit even gaan doen. Wat gerard in een ander draadje al zei "ga niet rennen voor je kunt lopen." Schilder je heli in duidelijke keuren, dus niet zwart! (ervaring.... )

Humzzz wou um net antesiet/zwart metalic spuiten goed dat je dat zegt
vondt juist dat al die kleurtjes zo'n pracht ding soms tot speelgoed
bombarderen

Ik had mijn mossie eerst ook zwart gespoten. Door het zwart plastic frame kan het voorkomen dat als je een beetje hoog vliegt richting de zon, en een bocht maakt, je niet meer weet of ie-nou-naar-je-toe-vliegt-of-van-je-af...
Ik draaide hem zo op zn kop. Ik had het niet eens in de gaten. Ging toen allemaal vrij snel... Ik denk iets van 300 gulden (ja het is lang geleden) schade.
Gelukkig mijn enige chrash tot noch toe, alleen jammer dat het zo ging...

Dus toch maar lekker fel geel :o

Back