De meeste storingen die je noemt zijn te voorkomen door preventief onderhoud en met verstand te gaan vliegen:
Stroomvoorziening=> check altijd je accu voor het vliegen, regelmatig draadjes en verbindingen controleren op beschadigingen
Brandstofvoorziening=> vlieg nooit langer dan je tank aan kan, controleer en vervang regelmatig brandstofleidingen (worden bros), filters
Electronica (servo's, gyro's)=> controleer de servos voor elke vlucht, controleer regelmatig je zend bereik (ingeschoven antenne 30 meter)
Communicatie (zender - ontvanger) Stuur om het jaar zender/ontvanger op voor controle. Zorg dat de servostekkertjes niet uit de ontvangerkunnen door trillingen, controleer ontvanger (dat oranjedraad) op breuk en beschadigingen.
Mechanische problemen => bouw met beleid, (niet in late (te vermoeide) uurtjes), controleer voor/na elke vlucht de stuur links en de tandwielen.
Motor problemen => houd motor schoon, na elke laatste vlucht van de dag, tank leeg, motor starten tot deze uitvalt, dan nog even door draaien met startmotor. Maak regelmatig de cabarateur schoon.
Dumb Thumbs (tja even een orientatie probleem) => denk niet oh laat ik nu dit even gaan doen. Wat gerard in een ander draadje al zei "ga niet rennen voor je kunt lopen." Schilder je heli in duidelijke keuren, dus niet zwart! (ervaring.... )