Welke stuurwielzender is de beste keus!

Zender inmiddels in huis, hangt nu aan de lader...ontvanger zit op de auto en zender is ingesteld...

Dit weekend is het weer niet echt goed te noemen, maar als het droog is ga ik wat rondjes rijden en zal daarna vertellen hoe de zender bevalt...

Sjah een verslag is ook maar minimaal tenoemen.
Hij gaat van een stik zender naar een stuurwielzender heeft verders niets om te vergelijken. Als dit bevalt word het al snel super genoemt. Ik denk dat je pas een verslag kan schrijven als je meerdere stuurwiel zenders geprobeert hebt. Overigens neemt dat niet weg dat ik wel nieuwschierig ben naar je bevindingen. Ik zelf heb de T-3PK en wil geen andere meer.

Vandaag voor het eerste gereden met de XS6...

Allereerst heb je een aantal settings die je kan wijzigen, welke ik miste op mijn stickzender en welke ook niet zitten op een standaard stuurwielzender.

Zo kan je vrij eenvoudig een aantal instellingen aan je stuur- en gas/rem- servo's doen. Middenpunt en maximale uitslag links/rechts gas/remmen (eindpunt instellingen!).

Met mijn stickzender was dit wat moeilijker, kon met de trim bijvoorbeeld wel het remmen beinvloeden, maar dat ging aan de andere kant weer ten koste van het gasgeven...

Het zal ff duren voor ik alle opties op de zender ken en ook daadwerkelijk gebruik... maar moet zeggen dat deze zender me nu al heel goed bevalt (heb al eens eerder gereden met een stuurwielzender, maar daar was weinig op in te stellen)...

Back