welke systemen werken er samen

janhein

PH-SAM
Ik eindelijk de stap gezet naar 2,4 gig. en ik ben van plan mijn antieke multiplex europa om te bouwen. Das redelijk makkelijk omdat ik er een trainer plug op heb zitten en er dus in de eerste instantie geen grote sloop werkzaamheden aan mijn zender hoeven te gebeuren. Als alles werkt dan bouw ik het wel netjes in.

HobbyKing Online R/C Hobby Store : Corona 2.4Ghz DIY Module & RX (DSSS) $28.95

Deze is het geworden. Alleen is de ontvanger die er bij zit een beetje te groot voor mijn raket zwevertjes. Er zijn kleinere van corona maar die hadden wat slechte recenties.
Vraag is dus of het mogelijk is om een ontvanger van een ander merk te gebruiken met deze set. Hoe kleiner hoe beter en meer dan 4 kananalen heb ik niet nodig (rudder,elevator,rol,flaps )

Bij 35 mhz nam ik nog wel eens het risico, aan een 5 euro ontvanger kun je geen buil aan vallen en als het dan niet werkt is dat geen ramp soms was dat dan op te lossen met een ander kristal. Met een 20 euro ontvanger is het net iets minder als je er niets mee kan doen.

Vraag is dus bestaat er ergens een lijst met welke sytemen je wel en beter nog welke systemen en zeker niet met elkaar samen werken. Of werken de meeste duurdere systemen gewoon samen.

De fabrikanten van 2.4 GHz spul gebruiken allemaal eigen codering en techniek voor hun zendersets. Een Multiplex systeem werkt dus niet met Futaba systeem enzovoort.

Back