Welke T-Rex 450

• Topicstarter Topicstarter Aiki
  • Startdatum Startdatum
A

Aiki

Guest
Ik zat zo te denken het zou leuk zijn mocht ik de kleine broer van de 600 aankopen voor in de tuin wat te leren hoveren. :? (fun)
Maar ik denk niet dat ik voor 250 euro een T-rex 450 heb zonder ontvanger en lipo. :cry:
Alhoewel er zoveel verschillende types zijn van de 450.
Kan iemand mij de voordelen en nadelen van de volgende T-Rexen 450 beschrijven.

* New T-REX 450SE V2
* New T-REX 450SE(CDE) Kit Combo
* T-REX 450S Kit Combo
* T-REX 450XL(HDE) Kit Combo
* T-REX 450XL(CDE)CCPM Kit Combo
* Trex 450 XL CDE V2 35G

En wat vinden jullie van de Align Gyro "Head lock Gyro RCE-500X".
Of zou ik dan toch maar een andere heli nemen die ook het Fun factor bezit. :lol:
Zo ja, dan hoor ik het graag maar hij moet wel degelijk buiten kunnen vliegen min. 2 Beaufort...

Had je dan niet beter je ARK x400 kunnen houden :D ?? Met 250 euro koop je niet echt een mooie trex450. Misschien 2e hands? Maar je wilt een trex om te leren hoveren? en je hebt al een trex 600, zit je niet bij een vliegclub waar je leert vliegen dan?

Als je voor een trex gaat zou ik kiezen uit de 450s, 450SE of 450SE v2.

Met dat budget kan je denk ik gewoon beter een goedkoop FP helicoptertje kopen, als je daar mee kan hoveren dan is de T-Rex 600 een eitje ;)

En wat KriZ zegt, als je voor de T-Rex gaat zou ik zeer zeker voor een SE (V2) gaan, hier beleef je zeer veel plezier aan en de crash kosten zijn erg laag. Maar denk niet dat het makkelijker gaat worden met een 450 heli, de 600 vliegt vele malen makkelijker dan een 450.

KriZ zei:
Had je dan niet beter je ARK x400 kunnen houden :D ?? Met 250 euro koop je niet echt een mooie trex450. Misschien 2e hands? Maar je wilt een trex om te leren hoveren? en je hebt al een trex 600, zit je niet bij een vliegclub waar je leert vliegen dan?

Als je voor een trex gaat zou ik kiezen uit de 450s, 450SE of 450SE v2.
Nee ik zit niet bij een vliegschool er is er trouwens geen in de buurt..
De T-rex 600 vlieg op op een industrie terrein en moet ik wachten tot in het weekend voor 5 min leer proces.
Het is prettiger dat je de heli vast neemt de deur van de tuin open en vliegen (knoeien) maar. :lol:
Lipo leeg even laden en terug vliegen :P
Ark X400 is zenuwachtiger om te besturen tegen over een T-Rex 450. (heb ik me laten wijs maken :? )
Ik zat eerst te denken aan een Piccolo V2 of een GWS Dragenfly aangezien het codewoord fun is :lol: maar vrees dat ik dan niet veel buiten zal moeten vliegen :cry:
Deze zijn zo licht dat ze bij het minste wind stoot aan de andere kant van de tuin liggen. (denk ik) mocht ik verkeerd zijn dan hoor ik graag jullie mening :lol:

waarom geen dragonfly 04, erg goedkoop in crashkosten en als je daarmee kan vliegen, lukt het met alles
die kost onder de 100 euro, vliegklaar

Aiki zei:
Ark X400 is zenuwachtiger om te besturen tegen over een T-Rex 450. (heb ik me laten wijs maken :? )
Ik zat eerst te denken aan een Piccolo V2 of een GWS Dragenfly aangezien het codewoord fun is :lol: maar vrees dat ik dan niet veel buiten zal moeten vliegen :cry:
Deze zijn zo licht dat ze bij het minste wind stoot aan de andere kant van de tuin liggen. (denk ik) mocht ik verkeerd zijn dan hoor ik graag jullie mening :lol:

Moet zeggen dat ik nog nooit met een X400 heb gevlogen maar ik kan me niet voorstellen dat het verschil erg groot is met een trex 450.

Een Micro heli is inderdaad erg gevoelig voor wind, maar op rustige dagen valt er best buiten mee te vliegen. Als je een CP micro hebt gaat dat allemaal nog net wat beter met iets wind. Je kunt natuurlijk wel mooi het hele jaar binnen oefenen met hoveren.

Aiki zei:
Ark X400 is zenuwachtiger om te besturen tegen over een T-Rex 450. (heb ik me laten wijs maken :?
Volgens mij is dit complete onzin. Pak een T-Rex 450 SE met goede dempers, geen gewichtjes, lichte paddles en dan zal je erachter komen wat nerveus is ;)

Maar ik denk dat je compleet het verkeerde beeld voor ogen hebt. Jij denkt dat het straks makkelijker zal gaan met een T-Rex 450 ten opzichte van een Ark X400 of je T-Rex 600. Laat alsjeblieft die illusies los, de T-Rex 450 gaat niet makkelijker vliegen dan de Ark, de T-Rex 450 gaat ook zeker niet makkelijker vliegen dan je T-Rex 600.

Ik denk dat je voor jezelf wat dingen op een rijtje moet zetten. Je wil leren vliegen maar weet nog niet echt precies hoe.

1) Ga heel veel oefenen op de simulator en stuur straks gewoon zelf je T-Rex 600 de lucht in. Laat de setup nog wel even nakijken door een ervaren piloot, daar voorkom je heel veel ellende mee.
2) Koop lekker zo'n Dragonfly 04 en leer jezelf het hoveren in 4 richtingen in de huiskamer of buiten met windstil weer.
3) Koop inderdaad een T-Rex 450 maar zet die illusies aan de kant dat het daar wel allemaal mee gaat goed komen of veel makkelijker zal gaan.

Hoi Aiki,

Volgende week gaat mijn 450 S alu-versie eruit !

De heli komt met wat upgrades, zoals metal flybar cage, en metal beltdrive pulley en nog wat spare parts. Inclusief motor 430 L met 3550 KV en de nieuwe regelaar rce-bl35x. Daarbij komen nog wat spare parts en deze mag weg voor 180 euro ! Nieuw kost dit setje 250 euro zonder de upgrades en spare parts, en is nog maar een maand of 2 oud.

Als je interesse hebt laat maar weten,

Grtz,
Dirk

Aiki zei:

Kan ik van mee spreken. Heb zelf met een GWS de eerste heli-stappen ondernomen. Het is een leuk speeltje om binnen (magazijn, sporthal e.d.) mee te vliegen. Maar voor buiten is er bij het minste wind geen houden aan.

Nu vlieg ik met een T-Rex 450 en ben er super tevreden over. Zowel voor binnen als buiten aangenaam vliegen. En deze kan echt wel tegen een stootje wind.

Ik vlieg/vloog met een trex 450XL en een ark X400... Vliegt praktisch hetzelfde ;)

even :offtopic:
Via de winkel waar ik men T-rex 600 heb gehaald kan ik lessen nemen met een GWS Dragonfly 1 uur.
de winkel heeft een hangaar (loods) waar iemand je de kunst van heli vliegen aanleert.
Volgens hen kan je met de GWS Drangonfly buiten vliegen tot 3 Beaufort 8O het is één van zijn lieveling heli. :lol:
Ook zij hij als je met dit kunt hoveren lukt het zeker met je T-rex 600 + de crash kosten liggen niet zo hoog + een dragonfly kan heel wat hebben op gebied van crashen. (onzin of wijze raad :?: )
de Canopy van Eco Piccolo passen op de GWS Drangonfly... :P
:ontopic:
Dus nu de vraag doe ik ergoed aan dat lesje mee te nemen en mocht het mij bevallen zo'n GWS Drangonfly aan te schaffen of zou ik toch beter richting T-rex 450 gaan :?

Aiki zei:
Volgens hen kan je met de GWS Drangonfly buiten vliegen tot 3 Beaufort Shocked
Moest ik met die van mij ni doen. met het neusje in de wind ging nog wel, maar vanaf dat je wat wegdraaide was hij niet te houden.

Aiki zei:
een dragonfly kan heel wat hebben op gebied van crashen. (onzin of wijze raad :?: )
:ontopic:
Dus nu de vraag doe ik ergoed aan dat lesje mee te nemen en mocht het mij bevallen zo'n GWS Drangonfly aan te schaffen of zou ik toch beter richting T-rex 450 gaan :?

Een dragonfly kan idd redelijk wat hebben op het vlak van crashen.
Stuurfoutje, of weet je het nimeer.... gas toe en laat maar vallen. :D. Ergens tegenvliegen? gas toe! oprapen, nakijken en terug de lucht in. (batterij met elestiekje bevestigen ipv vast monteren zodat deze kan loskomen bij crash helpt bij voorkomen schade)
Was bij mij ook het aangename aan dat toestelletje (totdat de mixer doorbrande tijdens de vlucht, resultaat was een bouwpakket).

Dit kan bij de trex niet. crashen = brokken (gelukkig tot hiertoe nog iet meegemaakt).

Je hebt nu een t-rex600? Als je bij die winkel eens kan 'proberen' met een dragonfly, kan je misschien je keuze maken.
Keuze voor iem. anders maken is nogal moeilijk. Ikzelf zou terug voor een trex gaan, deze ligt mij veel beter.

Bij welke winkel ga je?

Aiki, ik ben het met de mensen eens dat de 450 moeilijker is dan de 600. Maar de 600 is een stuk groter en imposanter dan de 450 natuurlijk.
Een df04 zou ik niet doen, toch niet voor buiten. Beetje wind en dat ding vliegt weg. ARK 400 of de Trex450 maakt weinig verschil. Ze kunnen beide zo afgesteld worden dat ze redelijk rustig zijn, maar nogmaals in verhouding met de 600 zijn het zenuwachtige heli's.

Woensdag kunnen we eens met die 600 van jou aan de slag. Je zult wel zien, hoveren daarmee is een eitje zolang je maar rustig aan doet en niets wilt forceren.

Ron

kraaijer zei:
Een df04 zou ik niet doen, toch niet voor buiten. Beetje wind en dat ding vliegt weg. ARK 400 of de Trex450 maakt weinig verschil. Ze kunnen beide zo afgesteld worden dat ze redelijk rustig zijn, maar nogmaals in verhouding met de 600 zijn het zenuwachtige heli's.

Ron
GWS DF4 niet :cry: wat zou jij dan voorstellen voor heli waar ik in de tuin mij kan bezig houden...

Ik zou dan voor iets zwaarders gaan. Als het goedkoop moet zijn heeft Walkera nog de 36 bijvoorbeeld. Dat kan iets beter tegen een beetje wind, of anders idd de trex of ARK.

De df04 is echt te licht voor een beetje wind, eerder indoor mee vliegen.

Back