welke...... t12FG of Futaba t8FG of anders...het Is de Hitec Aurora 9 geworden

• Topicstarter Topicstarter dcb103
  • Startdatum Startdatum
Hoi,

Ik zie dat je uit Sint Willebrord komt, Ga eens kijken bij de shop in Bosschenhoofd. (Dit ligt daar toch in de buurt)

Die hebben Robbe/Futaba en de orginele JR, en de Spectrum.

Kun je ze ook eens allemaal vast houden en eens goed bekijken!

P.S. JR zenders zijn wel van een hogere qualiteit dan Spectrum. Heb zelf ook nog een 3810 uitvoering ( heb hem overigens nog steeds in gebruik maar niet meer voor de helicopters) die destijds geleverd werd door Graupner. Super zender en waar ik nog nooit problemen mee gehad en heel fijn te programeren. zelf geen problemen met toen die tijd de met benzine aangedreven motoren, nog niet één glichts mee gemaakt.Vloog toen met X cell gas en dat op de 35Mhz.

Ik meen zelfs dat deze nieuwe JR zenders de ontvangers van Spectrum ook aansturen maar niet andersom. ( Heb het eens een keer gelezen maar verbeter me als ik het fout heb)

Misschien kan je dan wel iets eenvoudiger je keuze maken omdat daar de zenders op voorraad zijn.

Suc6

Laatst bewerkt:
Spektrum en JR hebben allebei DSM2, en ik dacht ook DSMX. Fouten en problemen zijn er met elk merk, dat maakt ook niet veel uit. Prijs ligt tegenwoordig ook aardig gin de buurt.

Qua mogelijkheden maakt het ook niet super veel uit. De DX8 is enorm snel en makkelijk te programmeren. Je kan er niet 100% mee wat je wil, maar 90% van de opties zit er wel in. Sommige dingen zijn zelfs enorm eenvoudig gemaakt. Met een futaba kan je iets vrijer de mixers en schakelaren gebruiken zover ik weet.

Meestal bepaald het merk ontvangers wat je al hebt het merk van de zender. Zoniet, dan gewoon kijken wat prettig aanvoelt en waar je voorkeur naar uit gaat.

Ik weet wel dat als je spectrum hebt, die kunnen geen 4punts aansturingen aansturen.

Misschien ook wel fijn om te weten!

Dcb103

Ik zat ook met het zelfde overaanbod aan potentiële kandidaat zenders en heb wat huiswerk gedaan net als jij.

Bij mij is het de Hitec Aurora 9 geworden nadat ik alle puzelstukken naast elkaar had gelegd. Geen spijt van tot nu toe.

Stevo

Kijk ook naar de beschikbare ontvangers, niet alleen naar de zender. Dat heeft mij toen voor spektrum doen kiezen. Er zijn kleine park flyer ontvangers maar ook grote powerbox ontvangers, en alles niet te duur.

Hoi,

Ik zie dat je uit Sint Willebrord komt, Ga eens kijken bij de shop in Bosschenhoofd. (Dit ligt daar toch in de buurt)

Die hebben Robbe/Futaba en de orginele JR, en de Spectrum.

Kun je ze ook eens allemaal vast houden en eens goed bekijken!

P.S. JR zenders zijn wel van een hogere qualiteit dan Spectrum. Heb zelf ook nog een 3810 uitvoering ( heb hem overigens nog steeds in gebruik maar niet meer voor de helicopters) die destijds geleverd werd door Graupner. Super zender en waar ik nog nooit problemen mee gehad en heel fijn te programeren. zelf geen problemen met toen die tijd de met benzine aangedreven motoren, nog niet één glichts mee gemaakt.Vloog toen met X cell gas en dat op de 35Mhz.

Ik meen zelfs dat deze nieuwe JR zenders de ontvangers van Spectrum ook aansturen maar niet andersom. ( Heb het eens een keer gelezen maar verbeter me als ik het fout heb)

Misschien kan je dan wel iets eenvoudiger je keuze maken omdat daar de zenders op voorraad zijn.

Suc6

Ben al vaste klant bij Albertino maar toch bedankt (Ik bof maar zo dicht bij alles te kunne halen...:-) . dus had het er ook al met hem over gehad

gr,
Dave

Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk ook naar de beschikbare ontvangers, niet alleen naar de zender. Dat heeft mij toen voor spektrum doen kiezen. Er zijn kleine park flyer ontvangers maar ook grote powerbox ontvangers, en alles niet te duur.

Futaba heeft dat ook....;) van de 6203sb tot de 6014HS....;)

heb spektrum al laten vallen door het ontbreken van de 4punts aansturing. Weet niet zeker of ik het later ga gebruiken maar ja wil met de te kopen zender alle kanten kunnen. Daarintegen door verder te spitten en in winkel te kijken (zien,voelen,uitleg weer nieuwe bijgekomen of opties die eigenlijk weggevallen waren weer teruggekomen. Dit heeft puur te maken met de zenders met een module systeem, zodat ik altijd nog kan kiezen welk systeem/protocol er gebruikt gaat worden.

Gelukkig heb ik geen haast..... :-)

Update:

Ben momenteel hard aan het twijfele heb een T12FG aangeboden gekregen zonder ontvanger voor het zelfde als een nieuwe T8FG super.

Ervaringen graag, voordeel van de 12 vind ik nog steeds de uitwisselbare module

Tja.. 2e hands zender.. ik weet t niet... koop zelf liever nieuw..

IMO, de 12FG is een zwaar ding als handzender.. voor een pult zou t ideaal zijn.. kwa functies zijn ze bijna gelijk, dus daar zal t niet aan gaan liggen.

verwisselbare module kan inderdaad een voordeel zijn.. dat dan weer wel.

misschien houd ik mijn eigen zender wel gewoon.............kwam er vandaag toevallig achter dat ik mijn kleine trex 100 er mee kan vliegen ............hahahhaha

Het is geen van beide geworden. Ik heb uiteidelijk besloten voor de Hitec Aurora 9, doorslaggevend waren,
1) losse module
2) telemetrie
3) Test rapporten van zender en zend protocol
4) ergonomie (hield verre weg het prettigst vast)
5) uiterlijk
6) prettigere prijsstelling zender tov Futaba. 330,00 tov 599 (t10C of 459 T8FG), waarbij de 14kanaals futaba nog niet geschikt is voor mijn heli's
7) Goede ervaringen van gebruikers.
8) balbearing gimbals, groot scherm, programeerbare knoppen
9) prettige programmeren

10) nadeel (of gewoon lelijk) losse draadje naar antenne

Er zaten natuurlijk wel overeenkomsten tussen de verschillende zenders.

Uiteindelijke prijs van het gekochte
zender +7 kanaals ontv. + extra 7kanaals ontv. + alu koffer + programmer
454.00Euro

Toch iedereen bedankt voor zijn input.

gr,
Dave

Ik heb 'm gekocht bij modellhobby.de. Ik weet niet of die prijs van 330,- die Dave noemde incl ontvanger is maar als dat wel zo is had hij een betere deal :)

Met de HPP-22 PC Interface die je voor updates etc nodig hebt kon ik er ook een andere taal op installeren dus als je evt een duitstalige aanschaft en die interface zou je 'm wellicht gewoon naar het engels kunnen omzetten.

Het is geen van beide geworden. Ik heb uiteidelijk besloten voor de Hitec Aurora 9, doorslaggevend waren,
6) prettigere prijsstelling zender tov Futaba. 330,00 tov 599 (t10C of 459 T8FG), waarbij de 14kanaals futaba nog niet geschikt is voor mijn heli's

gr,
Dave

Ik ben benieuwd wat jij dan voor heli hebt dat de 14 kanaals futaba niet geschikt is?

Ik ben benieuwd wat jij dan voor heli hebt dat de 14 kanaals futaba niet geschikt is?

Heb jij wel eens zon knots van een ontvanger proberen te plaatsen op een 250.......(en voor een 450 is hij ook nog aan de grote kant),
jeetje zie nou pas dat ik het eerst over zenders heb en dan doorga over de ontvangers.........:hammer:

Dus misschien was de stelling "van niet geschikt" bedoeld voor de maatvoering.......:D
(zou hem ook doormidden kunnen knippen dan heb ik 2 7kanaals ontvangers........:rolleyes:)

@Chrisdv
De 330,-Eurie was incl. de 7kanaals ontvanger en in de winkel (heb wel gezien dat ze hem momenteel niet op voorraad hebben bij die "vogel in belgie" ;) misschien dat een belletje help) ze hebben hem nog wel bij die andere zaak in Belgie alleen is hij daar ietsje duurder 355,-Euro met de 7kanaals ontvanger

Back