Welke Tamiya kit

Hallo allemaal,

Ik zit met een praktische vraag. Ik wil graag een tamiya kit gaan aanschaffen. Maar het bouwen van de kit vind ik zeker net zo interessant als het besturen ervan. Ik ben dus op zoek naar een Tamiya kit waar veel "bouw en knutselwerk" in gaat zitten. De Bruiser is schitterend, maar ik vind die te duur.

Ik zit nu zelf aan de sand scorcher te denken of de super clod buster. Is er iemand die aan kan geven in welke van deze 2 de meeste bouwuurtjes zitten? Of moet ik beide vergeten en gaan voor een ander pakket?

Wie kan mij helpen?

hallo ,

ik denk niet dat je zo moet denken.

zoek voor je zelf een leuk type of model uit.

het bouwen is geen wedstrijd ,in hoe snel bouw ik iets .

of hoe lang doe ik er over om iets in elkaar te zetten.

iedereen bouwt anders en heb zijn ideeen ,over bepaalde dingen.

je moet voor je zelf de keuze maken ,wat vind ik leuk om te bouwen.

gr

Ik denk dat je in de scaler hoek moet gaan kijken.
Deze auto's zijn nooit klaar.

Een tamiya high-lift chassis is hier erg geschikt voor omdat je van deze auto alles kan bouwen.
Zoek maar eens onder "tamiya high-lift" en dan afbeeldingen aan klikken in google.
Je komt van alles tegen.
De mijne was zo.
full

En is nu zo.
[IMG]www.modelbouwforum.nl/media/154998/full

Hij heeft nog meer vormen gehad.
Dit is mijn bouw verslag, ik heb de auto nu al zins eind 2009 en ben er nu weer mee bezig.
Dus bouw uurtjes zat;)
Of je zoekt iets ander waarmee echt kan racen.

[post27]

Gr Sander.

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor jullie reactie. De Ford F-350 ziet er ook erg goed uit. Wellicht is een kleine toelichting handig. De bedoeling is dat mijn 3 zoontjes er ook mee aan de slag gaan. Dus ik zal meer van het bouw-, en reparatiewerk zijn ;). Dus het is wel belangrijk dat het model wat ik ga kiezen zeker tegen een stootje kan.

We wonen in een redelijk bosrijke omgeving, met ook aardig wat zandvlaktes en water. De auto zal ook het meeste daar gebruikt gaan worden. Dus hij zal intensief gebruikt gaan worden.... ;)

Dan moet je idd een andere auto hebben.

Dit zijn voor je kinderen erg leuk auto's.
Modellbau-Seidel - Tamiya - 58482 Stadium Blitzer (2010) 2WD 1/10

Modellbau-Seidel - Tamiya - 58502 Blitzer Beetle (2011) 2WD 1/10

Modellbau-Seidel - Tamiya - 58524 Stadium Thunder (2012) 2WD 1/10

Het zijn de zelfde chassis alleen een ander kapje.
1 auto voor 3 kinderen gaat meestal uitdraaien op ruzie.
Want je weet dat ze hun eigen auto willen. Als de enne er een sticker op plakt wil de ander het niet.

Gr Sander.

Wederom bedankt voor je reactie. Heb je ervaring met de webshop waar je naar verwijst in de linkjes? Want het valt me op dat deze prijzen erg scherp zijn. Dus interessant om daar te bestellen?

Nu we toch bezig zijn, welke zender wordt er aangeraden?

Dit lijkt me ook een leuke wagen voor kinderen.
Tamiya Mad Bull Bausatz #58205 - Tamiya Teile, Farben, Bausätze, Ersatzteile, Service, preiswert
Is ook een andere winkel, ik bestel daar alles.
wat betreft je eerste wagens die je opnoemde, de sandscorcher is een 30+ oud ontwerp, dit merk je duidelijk aan de rij eigenschappen.
De clodbuster is een bakbeest van een wagen, en vraagt behoorlijk wat stroom met rijden, wat of veel accu,s vraagt voor de kid,s of korte speelsessie,s.
Maar bijde hebben ze ook zo hen charme, maar niet voor het uiteindelijke doel wat je wil.

En wederom bedankt voor alle reacties.

@Sander. Ik heb je advies opgevolgd, en heb bij Modellbau-Seidel en kit besteld. Het is uiteindelijk de Tamiya Agrios geworden. Dus weer heel iets anders..... Ik ga mn zoontjes gewoon goed opvoeden en vooral laten oefenen in een grote open vlakte ;) Ik moet eerlijk zeggen dat dit wel een hele mooie kit is, waar ook ik de nodige bouwuurtjes in kan gaan steken. En uiteraard is de kans groot dat het niet bij deze ene kit zal gaan blijven ;)

Bij de kit wordt een ESC geleverd. En nu zit ik voor de zender aan deze te denken:
Modellbau-Seidel - Robbe-Modellsport - F2223 Futaba Megatech 2PHKA-AM 40MHz (2/2/1)

Iemand ervaring met dit merk? Nu wil ik met deze kit natuurlijk ook heel erg graag door de modder/plassen gaan rijden. Is het verstandig om dat een (spat) waterdichte servo te pakken? Ik lees verschillende dingen op internet over een soort van siliconensprak waarmee je bijvoorbeeld ook de ESC (spat)waterdicht kan maken? Heeft iemand daar ervaring mee.

Groeten Jeroen

Ik zou geen AM zender nemen, zelfs al is Futaba een prima merk. Dan kun je beter bij Conrad een GT-2 nemen, goedkoper, en failsave op de ontvanger, dus valt het zendersignaal weg, dan kun je instellen dat de auto moet stoppen.

Zo dat is idd een beste monster truck.
Daar gaan zeker wat uurtjes is zitten.
Let wel op dat je een goede accu met veel mAh neemt anders ben je na 5 min al klaar met rijden. (2 motoren)
en een goede sterke stuur servo is ook zeker nodig.
Je moet minimaal 10 kilo hebben anders rijd het voor geen meter.
De banden hebben veel weerstand door de meer dan 3 kilo wegenende truck.
Ik zou er niet echt door de blubber mee gaan rijden.
De electronica is hier niet geschikt voor.
Dus de kans dat er iets door brand is dan aanwezig.
Je kan wel door wat vochtig gras en zo heen maar daar zou ik het bij laten.

En even een bouwverslag aan maken he.
Foto's zijn we gek op. ;)

Succes vast met de bouw.

Gr Sander.

Back