Welke Tamiya RC auto aankopen om te driften

• Topicstarter Topicstarter checkie
  • Startdatum Startdatum
C

checkie

Guest
Hallo Allen,

Ik ben nieuw op het forum en ben op zoek naar een 2dehands Tamiya electro Rc om te driften. Aangezien ik newbie ben, had ik graag wat advies gekregen.

Ik heb het internet al afgezocht naar een Tamiya TT01, maar wat heb ik juist nodig om te driften? Driftbanden, driftmotor, 4wd, ...?? Of een andere chassis kan ook? Ik heb zelf nog een Tamiya Rover mini cooper (M-03 vermoed ik), dus wss met die chassis zou dat niet lukken??

Laat maar horen.

ah, dus heb je geen vierwielaandrijving nodig en speciale motor? Dus eigenlijk met mijn Tamiya mini cooper zou het ook moeten gaan? Alleen driftbanden dus.

Beste is wat ik heb gemerkt achterwiel aandrijving om tedriften. Bij mijn tt heb ik mijn driveshaft eruit gehaald om tedriften en me achterwielen gelockt Diflock. Heb mijn M06 nog niet binnen en die heeft voorwiel aandrijving lijkt me een geen goeie drifter.

M06 heeft achterwiel aandrijving ik weet niet welk chassis jij hebt? Motor is een motor driften gaat niet niet om speed maar hoe je de bochten neemt.

driften moet je eigelijk wel met een 4wd auto doen,en natuurlijk driftbandjes kopen.
t-drifts van HPI zijn heel goed, of de namaak van R2hobbies zijn ook heel goed
2wd doen sommigen wel maar die hebben echt super veel ervaring met afstellen.
als je meer info zoekt kun je het beste op rcdrift.nl kijken.
je bent er wel zo aan verslaafd
(spreek uit ervaring)

ah, ok. Dus zoals ik dacht voor een newbie best een 4wd en driftbanden.

een 4wd, driftbandjes van r2hobbies en afstellen en je kunt oefenen. Beter afstellen , ackermann effect minimaliseren, countersteer, enz. kan later wel ;-)

Echt driften met een 2wd 1/10 schaal is mij tot nu toe nog niet gelukt hoor!
Ik zou gaan voor een 4x4 auto, en dan inderdaad alleen de driftbandjes erop;)
Motor maakt niet zo veel uit, aan een standaard motor heb je in principe al genoeg naar mijn mening...

ok goed zo. Ik zal eens zoeken voor een 4wd tt01 of zo. thanks

Eens een vraagje aan de Drifters :)

Is een TB Evolution of TB Evolution III een geschikte auto om te driften ?

Zo ja is dit misschien iets voor checkie ?

Andre

kan wel , maar dat zijn cardan-as aangedreven 4wd. deze breken sneller naar de kant waar de as heen draait uit dan naar de andere kant, het beste om te driften is een snaar aangedreven 4wd, bij voorkeur de ta-05 als je voor tamiya gaat.

Back