welke tank is beter?

• Topicstarter Topicstarter turbo
  • Startdatum Startdatum
Hallo,

Beide tanks zijn eigenlijk even goed (of even slecht :P ). Ze zijn beide Ready To Run, dus helemaal compleet met zender en accu. Het enigste wat je nog moet doen is accu opladen en erin doen.

Schiete gaat via schakelaar op de zender..

Grtz,
Niek

hoe gok jij de kwaliteit van deze tank?
enne... schiet dat nou ijgelijk hard?

grt, jasper

Tja, kwaliteit.. Ik heb ze zelf niet, maar ze kunnen echt wel een heuveltje nemen, maar daar houdt het dan ook bij op :wink: .

Of ze hard schieten ? Zou je zelf eigenlijk ff moeten proberen.. :P
Als je voor de schietbuis gaat staan met je been, en je schiet dan, krijg je wel blauwe plek van ja..

Grtz,
Niek

maar wat meer dan aleen een heuveltje nemen kunnen nog betere tanks? en wat zou een betere BETAALBAARE keuze zijn?

Dit soort tanks valt echt in de categorie speelgoed.
Als (semi-statisch) model kun je er wat leuks van maken maar dan houdt het echt op.

Vergelijkbaar spul is Hen Long, schiet ook balletjes.

De volgende stap zijn de Bandai tanks, model is al veel beter alleen loopwerk is knudde. (de tandwielen van de aandrijving bedoel ik)
Prijsklasse rond de 200euro.

Dan kom je bij Tamiya terecht.
Winkel prijzen tussen de 600 en 1000euro.
Internet prijzen tussen de 400 en 800euro.

Als je niet meer kunt of wilt uitgeven zijn die tankjes van jou prima dingen maar verwacht geen applaus.
Ieder spendeert aan z'n hobby wat ie wil en kan.

Succes.

Groet,
Jan

maar zijn die tankjes die ik aanwees nog een beetje te tunen? bijv. andere tandwielen, motoren metaalen rupsbanden en dat soort spul?

Het enigste wat eraan te tunen valt is de buitenkant, of je moet er hele nieuwe besturing in doen á +/- 200 euro :wink:

Hoi Jasper,

Wel even oppassen!
http://store.yahoo.com/yhst-38176160243944/big-german-tigeri-rc-battle-tank.html
De eerste en laatste twee foto's zijn van een Tamiya Tiger I
In het echt ziet de geadverteerde tank er niet zo uit.
De snelheid is niet regelbaar,
En ombouwen naar proportionele besturing gaar eerder tegen de 300 euro aanlopen (zender, ontvanger en 4 snelheidregelaars)
En dan moet je ook nog iets bedenken voor de schietfunktie.
Kortom als je een van deze tanks wilt ombouwen met een andere zender.
Het is dus bijna goedkoper om een Tamiya tank te kopen.
Daar zit gelijk ook een betere gearbox in.

hahaha speelgoed dus :P oke geen tanks die i9k noemde meer... word een tamiya tank... (later) eerst maar verder met mijn auto's
o ja. gaan zon tamiya tank hard?

Dit is een Heng Long
Kan alles en doet alles, behalve de snelheid deze is niet regelbaar

Met Tankgroetjes Emiel

Het zijn echt geen race monsters

De Sherman 2,5km/h, Tiger I 3km/h en Leopard 2A6 3,5km/h (King Tiger en Pershing heb ik niet)
Als je het omrekent op schaalsnelheid dan gaat de Tiger I eigenlijk veel te hard.

ze gaan inderdaad veel te snel
maar zie hier de goedkope oplossing
Groetjes Emiel

turbo zei:
of is dit een betere optie? deze is iets minder mooi dacht ik zo maar is hij ook beter of slechter? http://store.yahoo.com/yhst-38176160243944/electric-rc-germanpanther-tank.html

Hoi Turbo,

De HenLong tanks zijn A: goedkoop , B: niet echt natuurgetrouw , Maar als je je afvraagt of RC Tanks iets voor je is wel een leuk begin... T ombouwen kan een dure grap zijn maar hoeft niet als je bvb al RC voertuigen hebt... bvb een auto of boot... Ikzelf heb de HL Panter, daarnaast heb ik OA een RC 3,5cc raceboot , een 1/10 Kyosho 2.5cc trekstart Citroën Xsara WRC , een 1/10 Tamiya Frog 2WD , een 1/10 Marui Ninja 4WD , een 1/8 John Player Special F1 wagen en een oeroude (1977) Alouette Heli, waarvan alleen de Kyosho rijklaar is ,de rest staat als showmodel in t huis, maar de diverse zenders,ontvangers en servo's heb ik wel los... Wat betreft de buitenkant , kan je t net zo gek maken als je zelf wil en/of kan... zie mn foto's maar bij de Henlong Tiger 1 tank topic ....

T meeste wat mij bij is gebleven tijdens mn eerste meeting is wat degene die naast me stond zei: Het maakt niet uit of de tank 100% natuurgetrouw is, of t prof of speelgoed is, t gaat erom dat je van tanks houdt en misschien er wat aan wilt/kan verbouwen, t mag ,maar hoeft niet.... weet de beste man z'n naam niet meer, maar hij stond dus met , voor mijn gevoel, super gedetailleerde 1/72 en 1/76 voertuigen in Amersfoort 4 maart jl Terwijl ik daar met mn "speelgoed HL Panter tank" naast stond... :oops:

Just my 2 cents,

greetz ,

arjan

Back