Welke Tarot Gimbal met Naza

Wil onder mijn Hexa met Naza 1 met V2 software een gimbal hangen voor mijn Gopro. Moet ik nu de motoren direct op de Naza aansluiten of zal ik een versie bestellen waarbij de print erbij zit die de stabilisatie verzorgt.
Eenvoudige versie Tarot GOPRO brushless gimbal rack assembly TL68A08 [TL68A08] - ?521.00 : Tarot-rc.com,Helicopter,Multirotor, Tarot-rc.com,Helicopter,Multirotor kost € 67,=
Met print TAROT Gopro two-axis brushless gimbal / have gyro TL68A00 [TL68A00] - ?750.00 : Tarot-rc.com,Helicopter,Multirotor, Tarot-rc.com,Helicopter,Multirotor kost hij € 97,50
http://www.tarot-rc.com/index.php?main_page=product_info&products_id=1026

Servo's kan je op de naza aansluiten, de gimbal motoren niet....daarom een losse controller..
De tarot incl controller is plug and play

Deze week mij Tarot 2-assige gimbal binnengekregen voor de Gopro.
Op zich valt de constructie mee alleen vind ik het waardeloos dat je slecht bij de aansluitingen van de Gopro kan komen en je daarvoor weer een speciaal kabeltje nodig hebt. Tevens moet je vrij lastig de 2 schroefjes vanaf de achterzijde losdraaien om hem uit het huis te halen.
Wat ik heb gedaan is de Gopro op zijn kop erin gemonteerd (past de ring alleen niet
Handleiding was waardeloos en heb diverse filmpjes op youtube moeten gebruiken om het in elkaar te zetten. (had hem 2 maal verkeerd in elkaar gezet LOL)

full

Testopstelling van de Tarot 2-way gimbal op de normale manier

full

Gopro op zijn kop waardoor je bij zowel de micro SD-kaart kan, de Gopro kan opladen en de videokabel kan bevestigen.

Wat minder leuk was is de afstelling met de software.

De gimbal werkt nu nodig solo en stabiliseert zich prima als je hem beweegt. Vind wel dat hij niet altijd 100% op dezelfde stand start als ik hem onder spanning zet.

De software gedownload en krijg deze niet werkend omdat er een probleem is met de USB drivers. De USB stick blijft op rood staan en de drivers in Windows 8.1 geven een probleem aan.

full

USB-stick blijft rood aangeven

full

Communicatieprobleem met de USB-stick

Op wat fora gezocht en daar een link gevonden om de drivers te installeren (Windows 7 en 8 maar desondanks geen enkele verandering.
Kan iemand mij hier een tip in geven?

Laatst bewerkt door een moderator:
Het zit nog steeds niet mee.

We zijn een stukje verder en gemaild met de leverancier. Het blijkt dat Windows 8.1 de software niet ondersteund. Er zijn nog geen drivers daarvoor. Gelukkig had ik nog een laptopje liggen met XP. Drivers geladen en ja er is verbinding.

Helaas klapt iedere keer de software (v1.5) eruit en moet ik het programma opnieuw opstarten. Kan dus nog niets instellen. Kromme tenen werk.

Wie o wie?

Ik hoop voor je dat het gaat werken met de Gopro op zijn kop.
De mount is volledig uitgebalanceerd voor de gopro. (wat erg belangrijk is bij een blg)
Als je hem op zijn kop doet heb je kans dat hij uit balans is.

Ik hoop voor je dat het gaat werken met de Gopro op zijn kop.
De mount is volledig uitgebalanceerd voor de gopro. (wat erg belangrijk is bij een blg)
Als je hem op zijn kop doet heb je kans dat hij uit balans is.

Ja ben zelf ook wel benieuwd. Er is geen man overboord en kan hem altijd nog in de normale stand zetten. Eerst de software aan de praat krijgen.

hallo,

werkt deze al?
ik heb net hetzelfde probleem, als ik de v1.5 open en ik wil wat veranderen "programma reageert niet" en moet ik alles afsluiten...
ik werk nu op windows 7

iemand een oplossing?
groeten

Hij werkt prima onder Windows 7. Wel de drivers daarvoor laden. Daarna kies je eerst de connector voor de motoren en plug je kabeltje daarin. Kies eerst de motorconfiguratie. USB stick in je PC en dan de spanning erop. Je kunt nu de instelling wijzigen. Sla het wel op (Flash) .
Doe het zelfde op de manier om de software instellingen te wijzigen. Dus de andere poort aansluiten et etc.
Die van mij vliegt nog niet want moet hem er nog onder hangen en aansluiten op mijn Naza. Hoop daar het weekeinde aan toe te komen. Succes.

hier wat ik krijg als ik hem opstart...
firmware 1.5. voor de rest nog niets ingesteld...
maar als ik stroom erop zet diet hij niet veel juist.
zet ik hem manueel ongeveer juist... ja check filmpje eens? wat doe ik verkeerd?
[media=youtube]EMt_JpyMYXg[/media]

als ik hem naar boven calibreer dat lukt,

maar hij blijft altijd met de lens naar boven. dus de tilt werkt niet of niet correct...

Zat hij bij jou al deels in elkaar of heb je het motorgedeelte ook in elkaar moeten bouwen. Ik heb alleen de tiltmotor met een tussen ring erop moeten zetten en dat was voldoende. Als dat niet zo is, zou je het daarin kunnen zoeken.
Hoop er echt dit weekeinde mee aan de slag te gaan.

Inmiddels heeft de boel even stil gelegen, maar deze week weer verder gegaan.
Overgestapt op 4S en dat bevalt goed. Vliegtijd is enorm toegenomen. Heb nog niet tot het eind van de lipo gevlogen, maar denk dat ik toch wel de 15 minuten nu haal met een pack van 5000Mah.

Verder wat problemen met het afstellen van de Tarot 2d Gimbal.
Afgezien dat het lastig was om de software aan de praat te krijgen , is dit wel gelukt.

Wat niet lukt is de Tilt van de gimbal te beïnvloeden. Heb hem dus "kaal" opgehangen en dan helt hij iets achterover. Bewust niet voor de samenwerking met de Naza gekozen omdat hij op zich heel goed corrigeert en ik hoef de gimbal niet te besturen.

Hieronder staat een afbeelding van de software en ik weet niet waar ik dit kan instellen.
Dacht eerst ik verander "init tilt angle", bewaar het en flash het naar de tarot. gebeurt helemaal niets.

Wie heeft er tips?

full

Standaard besturingssoftware

Dank SjaakZwart en heb inderdaad de koppeling met de Naza gemaakt. In eerste instantie ging de gimbal alle kanten op, maar nadat ik hem eerst de "standaard" had megegeven liep hij prima. ook de "Tilt" kunnen instellen en nu samen met de "Narow" stand van de GoPro een mooi beeld.

Echter nu weer een nieuw probleem en denk dat 1 van de motoren niet goed meer is. Op het filmpje zie dat hij mooi stijgt, maar dan begint hij ineens onverklaarbaar te schudden en te bokken. Hij reageert nog wel op de besturing en dan wordt hij wel weer rustig. Bij controle bleek dat 1 van de motoren erg warm was terwijl de andere 5 gelijkmatig warm waren. Nieuwe motor erop en morgen maar weer testen.

Bug treed ineens op

Back