Satoer
Forum veteraan
Zoals jullie weten ben ik een skywatcher aan het ombouwen. Ik ben nu eindelijk zo ver dat er leuk te vliegen mee is. Alleen de motor wordt erg heet. Motor specs: http://www.mabuchi-motor.co.jp/cgi-bin/catalog/e_catalog.cgi?CAT_ID=fk_280pasa
Ik heb hem eens op 3s lipo gevlogen, maar dit heeft de motor waarschijnlijk gebakken. Stinken en hij draaide niet soepel meer. Toen ik hem open sloopte zag alles er nog goed uit.
Koolborstels niet versleten en netjes ingedraaid.
Geen draden doorgesmolten. en de magneten nog steeds goed magnetisch... vreemd.
Ik heb nu een exact zelfde motortje erin. en vlieg nu op 8 cellen. dit gaat erg goed. 9,6V en volgens de specs moet hij 12V kunnen hebben.
Nog steeds wordt het motortje erg heet. Volgens mijn infrarood thermometer 60 graden. Te heet om de motor te lang aan te raken.
Is dit teveel?
Ik heb hem eens op 3s lipo gevlogen, maar dit heeft de motor waarschijnlijk gebakken. Stinken en hij draaide niet soepel meer. Toen ik hem open sloopte zag alles er nog goed uit.

Koolborstels niet versleten en netjes ingedraaid.
Geen draden doorgesmolten. en de magneten nog steeds goed magnetisch... vreemd.
Ik heb nu een exact zelfde motortje erin. en vlieg nu op 8 cellen. dit gaat erg goed. 9,6V en volgens de specs moet hij 12V kunnen hebben.
Nog steeds wordt het motortje erg heet. Volgens mijn infrarood thermometer 60 graden. Te heet om de motor te lang aan te raken.
Is dit teveel?