Welke trainer ombouwen naar rompheli?

Hallo,
ik ben nog heel nieuw in het rc-helicopterwerk (wel boten en auto's gedaan),maar heb toch even een vraag aan jullie.

Ik sta voor de aanschaf van een heli,maar ik wil hem gaan ombouwen naar rompheli(uiteindelijk).Welke trainer is hiervoor het meest geschikt,ook gezien de beschikbare keus uit rompen.Ik zit zelf te twijfelen uit een vario benzinetrainer of een Align T-REX 600esp.Kunnen jullie me verder helpen met de keus(misschien zijn er nog andere trainer suggesties?)

Graag ook in ogenschouw genomen in combinatie met aanschafprijs /kwaliteit/vliegeigenschappen/extra accessoires.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Mvg Peter

Hoi Peter,

Vario is natuurlijk wel een topper wat betreft romphelies. Snuffel maar eens rond op hun www. Daar staat ook altijd bij welk mechaniek er geschikt voor is.

Er zijn heel veel rompen te koop. Let even op wat je voor formaat wil gaan nemen . De meeste rompen zijn leverbaar in 30 , 50 en 60 formaat.
Denk ook na over electro. Veel rompvliegers gaan voor elektro: het is schoon en het geluid lijkt meer op dat van een turbine.
In de meeste rompen kun je trouwens ook wel mechanieken van een ander fabrikaat bouwen, echetr zul je dat heel wat onderdelen moeten aanpassen of zelf maken om het mechaniek goed in de romp te krijgen.

Trouwens, leuke auto die sport quattro. Ik neem niet aan dat het de jouwe is.....
Ik heb zelf 2 coupe's gehad waarvan ook 1 een quattro was. Mooie auto's, ze moesten alleen niet roesten.

Groeten
Steven.

Hallo Steven,

de variosite had ik idd al bekeken en daar staan ook erg mooie dingen op.Maar zoals je al aangaf ,elektro vliegt mooi,maar die heeft vario weer niet.Ik houd zelf wel van elektro(mijn boten en auto's waren allemaal elektro) maar absoluut niet van nitro.(een kettingzaagmotor kan ik weer wel waarderen:D)
Voor mij staat wel vast dat het een grote heli moet zijn,er moet namelijk wel wat staan ,zeg maar.Vandaar ook mijn vraag hier.