Welke van de twee?

Ik ben van plan om volgende maand een nieuw vliegtuig aan te schaffen, ik zoek naar een waardige opvolger voor mijn Easy Star.

Omdat ik zeer positief ben verrast door zowel het bouwen als het vliegen met mijn Easy Star, dacht ik wederom aan een Multiplex vliegtuig.

Mijn voorkeur gaat uit naar de Magister of de nieuwe MiniMag. Mijn vraag, heeft al iemand ervaring met de MiniMag en de Magister als 4 kanaals beginnersmodel?

Stevigheid van de modelen is een vereiste voor mij, aangezien ik verwacht dat het nog wel is mis kan gaan, ondanks dat er een goeie instructeur naast mij staat :)

Beide modellen zijn gelijk goed. Het enigste verschil is de maat en de prijs om het vliegenklaar te krijgen.

Ik heb de minimag! :wink: Net nieuw. Ik was gistere net klaar met bouwen. Deed er zo'n 5 kwartier over. Moet nu nog wachten op de electronica, komt binnen kort wel binnen. Als hij vliegklaar is en ermee heb gevlogen dan zal ik wel zeggen hoe hij vliegt.

hier nog een foto'tje van toen ik net klaar was met bouwen.
DSC03269.jpg

De Magister vliegt goed, al gezien en gelezen. Maar die is GRRROOOOTTT
Met 8cellen zat er echt niet veel airspeed in, maar gelukkig zweeft hij redelijk.
En dat wou ik toch effe zeggen. Als je er verder mee wil blijkt het veel duurder te zijn.
batterijen zijn duurder, overstap naar brushless nog duurder,
Als ik opnieuw zou kiezen, bleef ik in de speed 400 klasse.
waar je met 20A & 3lipo electronica makkelijk vertikaal gaat.

TM

Maar als je gelijk met brushless en lipo begin, dan is het minder duur :wink:

ik weet niet of ze een lege magister verkopen.

maar ik wou gewoon zeggen dat brushless voor een magister duurder is dan die van een speed400 kistje, bijhorende regelaar idem en ook weer lipo's die dat moeten kunnen trekken. Je zit een kleine 100Euro extra voor de electronica & batt.
bv een axi 28XX is er niet in de silverline

Voordeel van de Twinstar II is dat je geen motor/prop hebt op de kwetsbaarste plaats; de neus.....
Verder vliegen ze alledrie prima!

Ik ben zelf ook een beginner en heb de minimag ook als opvolger gebruikt van de easystar en easyglider.
Ik zou toch aanraden om eerst de glider te proberen, want de overgang van de (te) simpele easystar naar de minimag is een grote stap. De minimag is veel vinniger en sneller dan de easystar. Beetje te sterk bijsturen geeft grotere invloed dan bij easystar.

jeroen_haentjens zei:
Ik ben zelf ook een beginner en heb de minimag ook als opvolger gebruikt van de easystar en easyglider.
Ik zou toch aanraden om eerst de glider te proberen, want de overgang van de (te) simpele easystar naar de minimag is een grote stap. De minimag is veel vinniger en sneller dan de easystar. Beetje te sterk bijsturen geeft grotere invloed dan bij easystar.

Het probleem is alleen dat ik graag toch wel een toestel met een landingsgestel wil hebben en de ruimte op zolder bij mij beperkt is. Dus ik kan maximaal 3 toestellen stallen. Aangezien mijn tweede aankoop vast niet de laatste is wil ik eigenlijk de stap van de easyglider overslaan en gewoon naar een 4 kanaals hoogdekker.

Back