welke vario mekaniek zou dit zijn

dit weet ik heb al gemaild maar reageerd heel traag.
denk niet dat hij weet welke mekaniek het is heb hem de vraag al gesteld weet alleen dat het voor een methanol moter 10 tot 15 cc is.
mvg pedro

het is het ( wat oudere) maar gewone hang mechaniek van vario, voor motoren van 10 tot 15 cc
Dit is nog het type "hangmechaniek"
de bovenkant van de heli heeft dan een groot spant waar dit mechaniek aan vast zit.
vervolgens moet je dus allerlei spanten/verbindingen maken om het geheel stevig te maken.
Daarom is nu ook over gegaan op het staande mechaniek wat dus veel meer stevigheid geeft en een goede bodemspant is genoeg.
Dit (hang) mechaniek is gewoon om te bouwen naar staand dmv twee zijdelen en de koeltunnel delen.
natuurlijk moet ook de heli er op aangepast worden maar aangezien die nog afgebouwd moet worden is dat zo te doen.
veel foto's van vario ( ik heb acht modelen vliegklaar) waaronder de airwolf op m'n site www.rc-heli.nl

dag heli hans
is deze body dan eventueel ook te bouwen met een staande mekaniek of kan je dat niet verbouwen.
ken niet zoveel van vario heli's van daar men vragen bv vervangen naar een sky fox mekaniek de body is 145 lang dus de kleine versie.
mvg pedro

jazeker is de romp om te bouwen naar staand.
de zijdelen hebben aan de onderkant vier kunststof hoekdelen en dat vehaal moet je dus overnemen op dat onderste spant.
ook hier is veel over te zien op m'n site.
het uitlijnen van het mechaniek kun je het beste doen met de staatbuis van de trainer er aan.
maar ga aannemen dat jij niet vario onderdelen voorradig hebt dus hulp van een bevriende vario vlieger is dan wel zo handig.
die 145 is dus de normale versie van de airwolf, dezelfde die ik heb een een beauty om te zien..
gr Hans

dag hans
als ik het goed begrijp moet ik die spanten maken in houd zoals op foto van uw heli.
moet ik daar voor eerst mallen maken om dan over te tekenen op houd of zit dit in de kit.
in principe zou ik ook met deze mekaniek kunnen vliegen als ik het goed begrijp maar is verouderd.
kan ik dan daar voor als het nodig is stukken krijgen.
en het kan als ik het goed begrijp dat ik deze mekaniek kan ombouwen tot een staande.
zou liever de kit ombouwen tot staande versie.
of is het aan te raden om naar een sky foc versie te gaan.
en wat dan een nitro of een benzine moter mekaniek wat raden jullie aan met welke inhoud cc.
de benzine past niet in de heli zeker als ik zie naar de site van vario staat er gewoon 11,5 cc versie in de body te krijgen kan dit.
en nog een kleien vraag welke moter zou het stilst zijn om erin te steken met welke demper mogen op de club maar 75db hebben kan ik eronder geraken met bv zimmer dempers of hatori of origine vario.
vario vliegers of kennissen heb ik niet ga eens moeten zoeken.
als er mensen zijn hier in de regio anzegem kortrijk laat maar weten.
mvg pedro

Back