welke vario

Discussie in 'Hellingzweven' gestart door rc flying, 16 jun 2017.

  1. rc flying

    rc flying

    Lid geworden:
    17 nov 2014
    Berichten:
    68
    goede dag

    ik zou willen weten welke vario meter jullie gebruiken
    en wat jullie ervaringen hier mee zijn

    ik heb al wat op het internet gekeken
    en de gps logger 2 spreekt mijn wel aan
    maar meschien zijn er wel nog meer
     
  2. Berrie

    Berrie Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    9 feb 2004
    Berichten:
    4.483
    Locatie:
    Schoonhoven
    Ik gebruik de GPS logger 2. Het is niet de allerbeste (vond mijn oude Picolario Talk toch echt beter) maar het verschil is zo klein, en neem daarbij de extra funcionaliteiten die de GPS logger 2 heeft, dat ik tot op heden geen Picolario heb terug gekocht.
     
  3. J.B

    J.B

    Lid geworden:
    22 jun 2011
    Berichten:
    521
    Locatie:
    Drenthe
  4. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Om een SM Modellbau GPS logger 2 te kunnen gebruiken heb je een telemetrie zender/ontvanger van een van de volgende merken/typen nodig:
    Jeti Duplex EX, Multiplex M-link, Graupner HOTT, Futaba Sbus2, JR DMSS of FrSky. De GPS-logger 2 is op samenwerking met deze merken/typen in te stellen.

    Om "verrasingen" te voorkomen, lees altijd eerst de handleiding die is te downloaden van de site van SM Modellbau https://www.sm-modellbau.de/

    De SM Modellbau Unisens-E bevat ook een vario/hoogtemeter en is ook geschikt voor het meten van stroomsterkte, spanning en ontladen capaciteit. De prijs hiervan is aanzienlijk lager dan van de GPS-logger 2.

    Om e.e.a. makkelijk in te kunnen stellen is bij de Unisens-E nog een USB adapterkabel nodig. Die is verkrijgbaar bij SM-Modellbau. Sommige USB adapters van andere merken werken ook. In de handleiding van de Unisens-E staat om welke USB adapters het gaat.

    Heb zelf de Unisens-E en de GPS logger 2 in gebruik. Beide zijn prima producten.
     

Deel Deze Pagina