Hallo Lex,
jij promoot nogal een gevaarlijk goedje om te verdunnen.
De drukkers gaan van het drukken met alcohol af vanwege gevaar voor de gezondheid en jij advseert het.
En je zou het kunnen kopen bij dedrukker om de hoek voor € 1,00 ???
Geef me dat adres eens dan koop ik het daar ook en verkoop het aan mijn klanten voor het dubbele!
Ik haalde onderstaande van internet af.
Het is een gevaarlijk goedje hoor en k.a.n.k.e.r verwekkend.
De punten moeten ertussen staan anders komt er een automatische sensuur.
Oplosmiddelen hopen zich bij voorkeur op in bepaalde organen. Isopropylalcohol hoopt zich op in de lever, wat tot gevolg heeft dat darm- en leverparasieten hier hun levenscyclus kunnen voltooiten. Door de productie van ortho-fosfotyrosine (een stof die de celdeling versnelt) wordt dan volgens Dr. Clark een kwaadaardige celgroei veroorzaakt. Ortho-fosfotyrosine en eventuele andere groeifactoren worden in eerste instantie voor de eigen groei van de parasiet gebruikt, maar ook het menselijk celweefsel ontsnapt niet aan de groeiversnellende werking van deze stof. Een orgaan is voor parasitaire ziekte voorbestemd als het door de ophoping van zware metalen en andere carcinogenen vooraf beschadigd is. De parasiet vormt de directe oorzaak van kanker, de carcinogenen de indirecte.
Oplosmiddelen zoals isopropylalcohol worden door de meeste mensen zonder veel problemen afgebroken. Wanneer echter in de lever aflatoxine B is geaccumuleerd, lukt dat niet meer. De gelijktijdige aanwezigheid van aflatoxine B en isopropylalchohol resulteert in de vorming van menselijk choriongonadotropine. Zodra deze stof zich door het lichaam heeft verspreid, wordt ortho-fosfotyrosine gevormd. Vitamine C helpt aflatoxine B onschadelijk te maken. Dit zou een verklaring kunnen zijn voor het door nobelprijswinnaar Linus Pauling en andere wetenschappers waargenomen verschijnsel dat vitamine C van waarde kan zijn in de behandeling van bepaalde soorten kanker.
Het is en blijft een gevaarlijk oplosmiddel wat ook niet lang in de drukkerijen gebruikt is, nog geen 10 jaar.
De drukkerijen gaan weer terug naar hun gewone inkt-water balans.
Van dat spul werd ook maar een heel klein percentage toegevoegd aan het vochtwater.
Ik heb gelezen van een drukker die een alcohol controle gehad heeft na zijn werk en die werd ook positief aan geduid door dit spul bleek later.
Het was een drukker aan een Speedmaster.
Afblijven dus.
Waar heb je je afval gelaten?
Hein