Welke vertanding voor in manage

Hallo allemaal,

Heb een vraag aangaande de vertanding voor het rijden in een manege.

Rij met een X-6 Squared met een spur van 78 tanden welke pinion kan ik dan het beste plaatsen? Rij met een CS-electronic motor 9.5 turns brushless modified

Misschien handig om een topic aan te maken voor vertanding. Pinion spur ratio. Of hoe dit te berekenen is.

ik reed vroeger in de manege met een ta04 rally op vertanding 75 of 81 op 19 denk ik trekt die goed op vind ik en de top is nog goed

hoe groot is de manege ? zoals een gewone ? ong 15m op 40m ?

Vergeet niet dat elke auto een andere interne vertanding heeft dus dat is niet te vergelijken!
Is het trouwens niet handiger een X6 topic aan te maken met alle vragen over die auto?

Ik reed ook met een X6 met 78 spur vorig jaar.
En reed altijd:
Met CS 9.5 -> 28 tanden (natte astro of grond)
Met CS 7.5 -> 24 tanden (droge astro)

Lang leve de speed calc? 60 km/h is een mooie snelheid voor de meeste auto's als je gaat racen.

Verder is het gewoon uitproberen, elke auto is anders, elke motor is anders elke rijder is anders. Als je meer top wilt groter pinion en als de top te hoog is kun je er kleiner op doen... Wel op temperatuur van motor blijven letten als je het veranderd...

Nils,

Niet te veel op letten. Zoals je in het nieuws gehoord hebt is in vlijmen een grote uitbraak van Q-koorts. Zo te zien heeft die zich al verspreid naar sommige delen van belgie.

Groeten,

Jeroen.

Vooral een geleende 4.5, die gaan altijd harder als een eigen motor. Zelfs als het een Novak is.

Verleden weekend heeft De Stef zijn algemene theorie van respect voor het materiaal geformuleerd. Door middel van 'peer review' - net zoals in wetenschappelijke kringen is de theorie getoetst.

Concreet: slechts als auto's al verkocht zijn, of als materiaal geleend is, kunnen er maximale prestaties uitgehaald worden.
Respect voor (eigen) materiaal werkt altijd negatief.

Back