Welke video TX ?

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door u4eake, 26 mei 2010.

  1. u4eake

    u4eake

    Lid geworden:
    16 aug 2006
    Berichten:
    1.505
    Locatie:
    Diest, Belgiƫ
    Mijn oude 2.4Ghz 10mW spycameratje, waarmee ik in combinatie met een zelfgemaakte patch en een laptop met video capture kaart wat aan primitieve FPV deed op mijn twinstar, heeft de geest gegeven.
    Tijd dus om een beetje te upgraden.
    Een cameraatje heb ik al van ebay geplukt : CCTV Camera Board w/ Lens SONY 420 TV Line CCD - eBay (item 380170518704 end time Jun-19-10 03:31:54 PDT)

    Een videobril zal waarschijnlijk toch de fatshark 922 aviator worden.

    Over de video tx zit ik te twijfelen. Een vrij goedkoop 500mW airwaves zendertje kost een 50 euro bij electronicarc, maar de immersionrc zender kost meer dan het dubbele.
    Nu heb ik er vertrouwen in dat Sander zijn werk goed gedaan heeft en dat de immersionrc tx een betere zender is dan die goedkope, enkel ik vraag me af, hoeveel beter is de immersionrc?

    Uit het grote fpv draadje heb ik al kunnen opmaken dat de immersionrc voorzien is van een filter, zodat deze op de vluchtaccu kan aangesloten worden. Ook zou de warmte ontwikkeling minder zijn bij de immersionrc, wat een betrouwbaardere zender oplevert.
    Echter denk ik een filtertje ook wel zelf te kunnen maken (of gewoon aparte accu gebruiken) en een alu heatsink fabriceren is ook geen enkel probleem...

    Dus mijn vraag : zijn er nog andere zaken die beter zijn aan de immersionrc tx, die voor mij de duurdere aanschafprijs kunnen verantwoorden ?
     
    Laatst bewerkt: 26 mei 2010
  2. wiebe

    wiebe

    Lid geworden:
    5 feb 2003
    Berichten:
    3.384
    Locatie:
    drenthe
    eventuele support ,garantie ,en prik en play .
    Mijn eerste set is nu helemaal klaar en werkt .
    De 2e zal vast een hk zetje worden ,of een goedkoper setje .
    Ik wilde gewoon een set die werkte en die ik als vergelijk kon gebruiken .

    Groeten Wiebe.
     
  3. Baggus

    Baggus

    Lid geworden:
    3 apr 2010
    Berichten:
    1.177
    Ik heb een LawMate setje van 1000mW, en dat stoort redelijk op andere kanalen.
    Daarnaast wordt dat ding zo belachelijk heet dat ik hem bovenop de romp heb geplakt MET nog eens een heatsink er bovenop. Als ik land moet ik 'm binnen een kwartier uitzetten anders fikt ie door het piepschuim van mn twinstar heen :(

    Wat ik hoor van de immersion zenders is dat ze stukken minder warm worden en beter zijn afgesteld qua kanalen.
     
  4. ramsus42

    ramsus42

    Lid geworden:
    1 jan 2003
    Berichten:
    2.752
    Locatie:
    nijmegen
    Baggus,

    Dan moet je ook geen 1000mW Zender nemen. Die staan bekend om hun zeer slechte effiecieƫntie, en onnodige aantal watts.

    Ik heb veel schik gehad met mijn 500mW Lawmate setje. De tx word absoluut niet te warm, haal er goede afstanden mee, en is goed betaalbaar.
    Verder is hij klein, en licht. Er zijn veel mensen die dit setje naar volle tevredenheid gebruiken..

    Toch merk ik nu, dat ik langzamerhand toch veel ImmersionRc spullen gebruik....
    'T werkt gewoon prettig:).
     

Deel Deze Pagina