Welke vliegsimulator

• Topicstarter Topicstarter theone
  • Startdatum Startdatum
T

theone

Guest
Goedendag. Ik heb nog nooit aan modelvliegen gedaan en wil er graag mee beginnen en daarom heb ik mij dan ook een toestel aangeschaft nl. een CANARY TRAINER en met een PICO FM-RC SYSTEM zender. Daarna ben ik mij dan ook bij een club gaan laten inschrijven en heb ik al mijn eerste vliegles in die club gekregen maar ik wil graag snel goed kunnen vliegen maar deze club geeft alleen maar vlieglessen saterdags en soms sondags en ik had gehoord dat er ook vliegsimulators voor op de computer bestaan. Nu is mijn vraag of dat een vliegsimulator wel nuttig is om mee te leren vliegen en welke vliegsimulator ik mij het beste zou aanschaffen.Nogmaals ik heb een CANARY TRAINER en een PICO FM-RC SYSTEM zender. Alvast bedankt.

Een vliegsimulator is zeer zeker handig om te gebruiken. Ik heb er zelfs mee leren vliegen nog voordat ik bij een club zat. Daarna in de hangaar 'lesgehad' van wat collega's met o.a. een zelfbouw liteflyer, maar dit betrof slechts wat aanwijzingen. Door veel te oefenen op een sim weet je hoe je op bepaalde vliegstanden moet reageren.

Er zijn hele goede sims maar die zijn vaak ook aan de prijs. Ik gebruik FMS dit is een gratis programmaatje. Op www.rc-sim.de zijn diverse modellen te downloaden.
Ik heb dit gebruikt om met een liteflyer te vliegen (daarna voor het "echie"), met een Ultimate te vliegen (daarna ook voor het "echie") en nu ben ik bezig met warbirds (aileron). De warbird moet nog worden gebouwd. Mijn ervaring is dat eerst simmen dan vliegen echt aan te raden is. Tevens kan je met de sim ook 'vliegen' als het weer eens wat minder is.

als je FMS wilt hebben dan kan je hem van mijn site downloaden, het is: members.lycos.nl/julesneefjes

Ik gebruik FMS ook al een hele tijd, veel gevorderde piloten zijn er niet over te spreken, omdat het ietswat onrealistisch is op bepaalde vliegeigenschappen, maar voor alle basisfuncties is het een echte aanrader vind ik persoonlijk, ik heb er ook mee leren vliegen :wink:
Door deze sim leer je de nodige reacties opbouwen die je gebruikt bij het vliegen, als je veel oefent heb je echt wel een enorme voorsprong bij het leren vliegen :P

Vriendelijke groeten
Steven 8)

FMS is goed om de stickbewegingen te leren, maar landen kan je er bvb niet mee leren omdat je geen enkele referentie met de grond hebt, maar het is wel een goeie om te beginnen.

Kris

Hallo,

Ik heb zelf vrij veel met verschillende sims (waaronder FMS) gevlogen. Maar ik vind dat je daar niet echt mee kan leren vliegen (of je moet voor het eerst in je leven een vliegtuig zien). Ik vind het gewoon leuk om te doen, maar omdat je na een crash zo weer verder gaat is de spanning van het vliegen weg. Verder is, zoals al verteld, het landen in de meeste sims totaal niet te verglijken met de werkelijkheid terwijl dat het lastigste deel van het vliegen is.

Wordt niet te gouw overmoedig. Als iets op de sim 10x lukt dan kan het in de werkelijkheid bij de eerste poging al misgaan (en dan kan je niet zomaar opnieuw beginnen).

Laurens

Het grootste probleem is de stress, die is niet na te bootsen... Behalve dan door bij iedere crash 50 euro van je bankrekening te schrijven en je computer voor de komende 3 avonden te blokkeren ;) (en ja, ik vlieg goedkoop)
Ik gebruik FMS, ook gewoon voor de lol maar het is als beginner wel goed om de coordinatie te oefenen. En altijd leuk om je vrienden eens te laten proberen zonder dat je dat een vliegtuig kost. (ja, dat is me in het echt gelukt)

@Kris: hoezo geen landingen? gaat gewoon hoor, net zo belabberd als ik het in het echt doe.... Alleen geen chase camera gebruiken.

grtz,

Richard

Ik ben een beginner kwa vliegen, en heb de realflight G3 gekocht. super realistisch. En hier ga ik mee oefenen voor ik bij de club ga vliegen.
En ondertussen verder met bouwen.

succes met de keuze

juan30 zei:
Ik ben een beginner kwa vliegen, en heb de realflight G3 gekocht. super realistisch. En hier ga ik mee oefenen voor ik bij de club ga vliegen.
En ondertussen verder met bouwen.

succes met de keuze

Controleer wel welke mode ze gebruiken als je begint met vliegen, stel je voor dat ze op die club mode 1 gebruiken, en je oefend met mode 2....

Controleer wel welke mode ze gebruiken als je begint met vliegen, stel je voor dat ze op die club mode 1 gebruiken, en je oefend met mode 2....

dank je voor de tip

maar kan je me ook vertellen wat je hier mee bedoeld?
ik kon het niet vinden in mijn menu van realflight
denk dat ik verkeerd kijk :oops:

juan30 zei:

dank je voor de tip

maar kan je me ook vertellen wat je hier mee bedoeld?
ik kon het niet vinden in mijn menu van realflight
denk dat ik verkeerd kijk :oops:

Misschien word dit topic je iets duidelijker http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=1681&highlight=mode+++mode

Anders moet ik even verder voor je kijken

[edit] Plaatjes uit dat tpoic :

Mode 1:
mode11.gif

Mode 2:
mode21.gif

Ik weet niet of G3 hetzelfde menu heeft als G2(zal wel niet), maar het instellen van de verschillende modes kan via :

Options > Controller Callibrations > Stick Mapping

Met de huidige zenders is het geen probleem om een master in mode 1 en een pupil in mode 2 te hebben. Mijn mening is dat je moet beginnen met wat voor jou logisch voelt.

grtz!

Richard

Ik heb al verschillende sites gezocht om hem te downloaden ik heb ook op de site van zweefman gekeken maar die ligt er uit.
De hoofd site van fms ook.
En op een of andere duitse site staat de download ook maar die kan ookal geen verbinding maken met die server.
Heeft iemand een link die wel werkt? of heeft iemand de setup nog op zn computer staan?

alvast bedankt!

Lennaert

hoi ik heb ook nog een vraagje kan ik mijn skijsport 4 zender ook op de computer aan sluiten?

Back