Deze vraag is volgens mij jaren geleden al eens langs gekomen maar tijden veranderen.(volgens mij was dat nog voor het app tijdperk) Ik gebruik al sinds jaar en dag buienradar en de buienalarm app. Maar ik vind beide steeds minder betrouwbaar. Welke app of apps gebruiken jullie?
ik gebruik meestal windfinder en selecteer dan een locatie dicht bij het veld, waar een echt weerhuisje staat met echte getalletjes en niet dat het is verkregen met interpolatie. Daarnaast helpt een blik naar buiten ook prima. En nee ik heb niet de mazzel dat het veldje in de achtertuin ligt, @WillydeWoofer heeft dat dan weer wel. Ik moet nog altijd een 2x zo grote afstand afleggen. En voor de lange termijn voorspelling AccuWeather
Ik ben langer bezig met Ik ben langer bezig met in- en uitladen, dan met rijden naar het veld(1 minuut). Dat is luxe.
Dat kan dan wel luxe zijn, het clubgebouw staat ook maar op 1 minuut van het veld, of hebben ze je schuurtje nog niet geconfisqueerd als clubgebouw?
Jawel, ze willen zelfs de sleutel, dan hoef ik er niet voor thuis te blijven. Stelletje halve zolen .
Windfinder of Windy voor (je raadt het al) de wind. En Buienradar of Meteox om de ontwikkeling van buien, bewolking of lekker zonnetje te volgen (satellite).
Voor de buien op erg korte termijn vind ik buienallarm goed maar buienradar geeft vaak s'zomers in de weekenden mooi weer op maar naarmate het weekend nadert wordt het weer minder. Ik heb altijd het idee dat ze door de horeca (buiten terrassen) gesponsord worden De app vind ik wel erg gebruiksvriendelijk. Maar wil dus vanwege de betrouwbaarheid wat anders proberen.
De site windguru.cz is ook erg handig voor exacte windvoorspelling op een locatie. En gesplitst in veel tijdsblokken.