Welke winkel heeft een groot velgen assortiment, liefst midden Nederland?

Discussie in 'Electro onroad' gestart door HugoW, 12 dec 2012.

  1. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Hoi,

    ik heb wat velgen gekocht via e-bay, helaas met de verkeerde offset. Eigen fout, al doende leert men. Nu wil ik vrij snel goede velgjes hebben, andere van e-bay duurt vrij lang. Welke echte winkel (je weet wel, zoals vroeger, met een gebouw waar je binnen kan lopen en mensen erin, en zo), heeft een goed assortiment 1:10 velgen voor mijn tt-01 met niet-Tamiya kap? Dus met verschillende offsets zodat we eens kunnen proberen?

    Dank voor advies,

    Hugo
     
  2. stephanbeelen

    stephanbeelen

    Lid geworden:
    13 dec 2007
    Berichten:
    1.112
    Locatie:
    Haarlem
    Check de dit is.. LINK is wel online maar vandaag bestellen is vaak morgen in huis..
     
  3. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
  4. Tazman

    Tazman

    Lid geworden:
    22 mrt 2009
    Berichten:
    2.570
    Locatie:
    Lelystad
    Hugo??

    Wat voor offset zoek je ivm de velgen?
    Misschien kan ik je helpen met tips?
    Ik heb een Audi R8 LMS staan die de wielkasten erg mooi gevuld heeft;)

    Mvg Roy
    Ps is eventueel ook te koop:cool:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  5. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Lieve, lieve mensen... Ik wil graag naar een winkel, om daar te passen. Omdat het allemaal niet standaard is. Ik heb een tt-01 chassis, een HPI body, en negatieve wielvlucht rondom. Ergo, om te zien hoe het staat. Misschien kies ik voor een 'te grote' offset, waardoor de top van het wiel net in de wielkast steekt, en de rest erbuiten. Misschien staat dat voor geen meter, en heb ik minder offset nodig. Ik wil het proberen, en zien.

    Dus graag winkels, echte, met een toonbank waar ik de auto op kan zetten, en behulpzame mensen en zo. En waar je ervaring mee hebt (positieve) en weet dat ze veel velgen op voorraad hebben.

    Dank,

    Hugo
     
  6. Rob Janssen

    Rob Janssen

    Lid geworden:
    5 feb 2006
    Berichten:
    581
    Locatie:
    Apeldoorn
    Eerder genoemde PK en Conrad hebben fysiek een winkel.
    Voor zo ver ik weet ook de enige winkels met voorraad waar je wat aan gaat hebben met een TT01 !
     
  7. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Conrad ook? Dat wist ik niet. PK heb ik de site bekeken, de keuze en de prijsstelling vallen mij enigszins tegen. Misschien te veel verwend door het www. Ik denk erover na. Dordrecht is nog te berijden, zo op een koopavond.

    Dank,

    Hugo
     
  8. Rob Janssen

    Rob Janssen

    Lid geworden:
    5 feb 2006
    Berichten:
    581
    Locatie:
    Apeldoorn
    In Oldenzaal. Wellicht een beetje uit de richting voor je ;)!
     
  9. Tazman

    Tazman

    Lid geworden:
    22 mrt 2009
    Berichten:
    2.570
    Locatie:
    Lelystad
    Heilige koe te Deventer heeft ook TT voorraad inclusief velgen.

    Mvg Roy
     
  10. Rob Janssen

    Rob Janssen

    Lid geworden:
    5 feb 2006
    Berichten:
    581
    Locatie:
    Apeldoorn

    En die helpen je goed ;) !
     
  11. tamiyadave

    tamiyadave

    Lid geworden:
    23 apr 2012
    Berichten:
    112
    vergeet niet dat je met meenemers ook je offset kan aanpassen, je hoeft dus niet louter op de velg te offsetten, overigens zal dat met menig hpi bodies en een TT niet eens lukken omdat HPI vaak 200mm breed is en de TT nog geen 180 haalt standaard. denk aan Traxxas part#3654 meenemers dan krijg je een slordige 8mm erbij aan beide kanten.
     
  12. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Wat valt er te passen?
    De passing van een tourwagen velg is universeel met een M4 bout of moer op een 12mm hex.
     
  13. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Dank voor de info. Mijn nieuwe body is 190mm (gelukkig), geen 200. Ik hou wel van deep-dish velgen, maar het is handig te weten dat ik met de meenemers ook nog wat kan. Alleen houd ik liever mijn huidige meenemers, want dat zijn nep remschijven. Staat wel leuk...

    @ Roelof; je mag raden welke variabele je vergeet...

    Hugo
     
  14. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Qua maatgeving natuurlijk de offset maar ik denk dat je de kleurstelling bedoeld. Als het om het laatste gaat kan je ook even met Photoshop aan de gang, even de zijkant van je auto fotofraferen en de velgen van de site trekken en op maat invoegen.
     
  15. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Het gaat om de offset, inderdaad. Ik heb net gemeten, in originele staat is mijn tt-01 maar 180mm breed. Terwijl de originele kap al 190mm is. De nieuwe kap is 194mm. Da's een flink verschil. En alle afmetingen heb ik zelf gemeten, ze heten allemaal 190 breed te zijn.

    Nu moet ik de offset van de velgen bepalen, zodat ik weet welke offset ik echt nodig heb. En dan nog zien wat de negatieve wielvlucht doet, die zit er nog niet op.

    Hugo
     
  16. Tazman

    Tazman

    Lid geworden:
    22 mrt 2009
    Berichten:
    2.570
    Locatie:
    Lelystad
    Je hebt dus 2MM ofset velgen nodig plus de dikke wielmenemers anders kom je er niet.
    De Audi heeft het zelfde "probleem"


    Mvg Roy
     
  17. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Net gemeten; de huidige velgen zijn 2mm offset. Ik kan ook velgen krijgen tot wel 10mm offset. Ik heb theoretisch nodig:
    (kapbreedte - huidige breedte van wielen) / 2 plus huidige offset =
    (194 - 180) / 2 + 2 = 9mm offset.

    Dat beperkt de keuze nogal. En met negatieve wielvlucht is nog meer offset wellicht gewenst. Bugger. Ik ga mij toch eens in andere assen / wielmeenemers verdiepen, jammer van de remschijven.

    Hugo
     

Deel Deze Pagina