Welke X-twin is de beste?

• Topicstarter Topicstarter Vlieg fan Roeland
  • Startdatum Startdatum
V

Vlieg fan Roeland

Guest
Ik zit er over na te denken een X-twin te kopen. :D
Maar welke X-twin vliegt nou het beste. :!:
:?: De standaard X-twin. :?:
:?: Eentje van de serie die voorig jaar is uitgekomen. :?:
:?: Of mischien eentje van de serie van dit jaar. :?:

Groeten van Roeland :infinity:

Hoi Roeland

Volgens mij is de standaard X-Twin niet meer of nog maar heel moeilijk te krijgen in Nederland en Belgie.

Van de serie van vorig jaar heb ik 2 soorten: de Classic Trainer en de Sport-Flyer. http://www.silverlit-flyingclub.com/xtwin.htm
Daarvan vind ik de Sport het makkelijkste om mee te vliegen, de Sport-Flyer is erg wiebelig. Dus je kent mijn voorkeur al :wink:

Wat betreft de serie van dit jaar: kan best zijn dat het tot het einde van het jaar duurt tot die verkrijgbaar zijn, daarvoor moet je dus geduld hebben.

In ieder geval moet je niet bang zijn dat je ze kapot vliegt, daar zijn ze te licht voor. :D
Wel nooit vergeten dat je een klein beetje gewicht in de neus moet stoppen.

Commander Clumsy zei:
Hoi Roeland

Volgens mij is de standaard X-Twin niet meer of nog maar heel moeilijk te krijgen in Nederland en Belgie.

Van de serie van vorig jaar heb ik 2 soorten: de Classic Trainer en de Sport-Flyer. http://www.silverlit-flyingclub.com/xtwin.htm
Daarvan vind ik de Sport het makkelijkste om mee te vliegen, de Sport-Flyer is erg wiebelig. Dus je kent mijn voorkeur al :wink:

Wat betreft de serie van dit jaar: kan best zijn dat het tot het einde van het jaar duurt tot die verkrijgbaar zijn, daarvoor moet je dus geduld hebben.

In ieder geval moet je niet bang zijn dat je ze kapot vliegt, daar zijn ze te licht voor. :D
Wel nooit vergeten dat je een klein beetje gewicht in de neus moet stoppen.

De eerste Xtwin is in Hoorn (Nederland) in ieder geval nog volop te krijgen hoor.
Anders hier nog bij Conrad: http://www.conrad.nl/goto/?product=227167

ik was vandaag even bij toys r us en kon t niet laten om een x twin te kopen(zo een met een klein vleugel voorop)
heb m even getest en vliegt tog wel erg grappig alleen moet ik even zon schroefje in de neus doen,en er stond eigenlijk iets teveel wind........ik denk dat ik die heli ook maar ga kopen,allen heb je daar 2 soorten van silverlit 1 van 39 euri en 1 van 60 eurie,weet iemand eigenlijk t verschil tussen deze 2 behalve de prijs??

Die kleine gaat met infrarood zender (oppassen als je buiten gaat vliegen met zon enzo) en die grotere heeft een 27mhz zender

Met die kleine gaat wel, mits er niet zo veel zon staat en het nagenoeg windstil is.
Met die grotere maakt het niets uit of er zon staat maar mag er ook niet zoveel wind staan

Ik zou de sportflyer nemen :D
Die heeft een iets hogere vliegsnelheid dan de andere modellen en is mede daardoor een tikje minder wind gevoelig.
Verder klimt ie stukken beter dan de andere modellen en is ie stabieler.

Als je meer wilt klooien (onder hekjes doorvliegen, op plekken vliegen waar weinig plaats is zoals achtertuin etc.) kun je beter de tweedekker nemen.

Die met de vleugel op de neus hangt er een beetje tussen, die zou ik in ieder geval niet aanschaffen (als je setje aanschaft 1 zender met 2 X-twins, zit ie er meestal wel bij).

Kan ook leuk zijn.... :D

Als het zwaartepunt vrij ver naar achteren ligt (vaak als ze uit de doos komen) kun je 'm laten duiken, vol gas terug omhoog, nog eens laten duiken en dan vol gas door omhoog een looping trekken (met een X-twin! :|)

koop de 2dekker, en sloop de onderste vleugel eraf...

dat gaat HARD!! :P

eerst dacht ik dat je dan geen lift meer zou hebben, maar aangezien het harder gaat heb je ook meer lift.

helaas heeft mn xtwin besloten niet meer op te laden, het 'charge' lampje brand wel, maar hij laad niet op en als ik hem dan los koppel, blijft het lampje mooi aan :(

iemand ook problemen hiermee?

bij mij ging het lamje alleen nog maar aan als ik het vliegtuig eraan dee dan een batterij eruit en er weer in en dan pas was hij aan , maar ik denk dat de lader kapot is. als ik een nieuwe ga halen zal ik dan de tweedekker of de sport kopen

Ik heb nu de sport toch maar gekocht.
Hij vliegt echt super.

oo sorry dat had ik ook al gevraagd bij het ander x-twin onderwerp

Back