Welke zal ik neemen ARTF

allebei NIET geschikt voor een beginneling!! deze vliegtuigen hebben geen zelf-stabiliteit en reageren erg fel op de roeren (ook al beperk je de uitslagen)

er zijn een aantal sticky's op deze site mbt beginnersvliegtuigen. lees die eens door en stel dan je vraag nog eens ;)

begrijp me niet verkeerd, ik probeer je alleen van een verkeerde start te houden ;)

Hoi,

perfect beginnerskistje, gebruik de zoek functie maar eens met easystar.

Een schat aan informatie op dit forum te vinden :)

Grtz,
Menno

en dan nog een vraagje zit hier ook een "Controller" bij?
Of moet ik die dan nog kopen?
heb trouwens niet zon heeeel groot budget

nee, het enigste wat her bij zit is een borstel-motor en een brostermotor-regelaar.

in het begin heb je hier genoeg aan, maar later (als je met dit vliegtuig meer wilt uitvoeren) wil je (voor jezelf) graag een borstelLOZEmotor hebben met bijbehorende regelaar. in china niet zo duur!
om met dit vliegtuig te vliegen, heb je verder nog nodig:
accu
zender
ontvanger
2 servo's
lader

en vast nog het een en ander wat ik even snel over het hoofd zie ;)

is dit dan een (bewezen) goed vliegtuig, Johan?

ik ken het namelijk niet..

let wel, een simulator is om het sturen onder de knie te krijgen, niet om het viegen onder te knie te krijgen ;)

Even voor de volledigheid; bij een standaard easystar zit wel een motor maar GEEN regelaar.

Ik heb de scout nog niet zien vliegen maar wel gezien. Het ziet er wel leuk uit en is crashbestendig. Dus ik denk dat het wel een redelijke keuze is. Easystar is wat groter dus zal denk ik iets rustiger sturen en vliegen.

Mocht je zelf op pad gaan ga dan eerst eindeloos vliegen op de simulator voor je het veld op gaat anders is het van korte duur.

Of vraag hulp aan iemand die al kan vliegen bv bij een club of even zoeken of er iemand in jouw buurt woont.

160 euro valt mee voor een dergelijk modelletje.
Alleen moet je denk ik voor welke opvolger dan ook alles weer nieuw kopen. Zenders en aandrijving zijn vaak nogal beperkt in hun kunnen.

Ik denk dat ik mijn Kyosho DBX ga verkoopen dan heb ik meer geld voor een RC Airplane.
Is dit een handige keuze?
En een ARTF lijkt me toch wat duur als al die servos, accu, accu lader, etc etc er nog niet bij zit.

Wil je echt serieus en goed beginnen, zul je toch ergens tussen de 200 en 500 euro moeten uittrekken..

Zit er op zich niet verkeerd uit en de prijs is natuurlijk belachelijk goedkoop, maar je zult straks wel gaan zien waarom dat toch geen goede beginnerset is. Als het vliegtuig kapot is, kun je de rest zo ongeveer ermee weggooien, en moet je alles weer opnieuw aanschaffen.

Maar goed, eerlijk is eerlijk, al koop je 3 van die toestellen, dan zit je nog niet aan de genoemde 200 euro.

Back