welke zeilservo in een strandzeilwagen?

Ik heb een strandzeilwagen van Simprop, maar nu zoek ik de juiste zeilservo om erin te monteren. Het zeil meet 110cm hoog, 50cm breed en loopt schuin af. Zo'n 0,40 m² dus. Op het zeil wens ik een uitslag tot 45°. Welke servo moet hiervoor gebruikt worden, of is er een winch nodig? De strandzeilwagen wordt gebruikt bij sterke wind.

Je uitslag is geen probleem; de meeste servo's halen met gemak de 65 tot 70 graden naar beide kanten.
Kracht: voor een zeil met dat oppervlak en 'bij sterke wind' kan je denk ik niet volstaan met een standaardservo. Je zal meer kracht moeten hebben.
Kijk voor de specificaties even op http://www.servocity.com/ of in de Conradgids.
Een lier: Is welsterk, maar heeft een nadeel: hij is langzamer dan een servo, en dat lijkt me bij een zeilwagen een probleem. Bewegingen gaan toch sneller dan bij een zeilboot, en als je je zeilen snel in wilt nemen gaat een lier te langzaam.

PS: Denk je ook aan een servosaver voor je stuurwielen? Anders kan je je stuurservo na een paar klappen wel vergeten...

Succes!

Een zeilwinch wordt dus afgeraden, maar zou een oudere robbe RS 1000 servo dan volstaan, hij trekt een kleine 10kg, of neemt men beter een Hitec 5735, die trekt 18kg...

waar heb je die zeilwagen gekocht?
en wat was de prijs????
grtz
jante

De prijs was 125€, het was er eentje van Simprop.
Hij staat te koop, 70€, netjes gemonteerd en gespoten. Foto's zijn mogelijk, zelf af te halen...

Back