Duurder dan ARF... vroeger was dat niet logisch... en ook niet het geval.
Prijzen losse benodigheden zijn ook doorgeslagen... de toch al marginale omzetten moeten worden gehaald.
Zo denkt ook de overheid... nu 21% btw... straks 25, dan 30... de rijsstafel in Den Haag moet toch betaald worden niet?
Maar ik heb hier een paar leuke ARFjes staan. De prijzen daarvan sinds 2009 zijn nu 2x zo hoog geworden. In ARF-frica denken ze ook... nu maar eens cashen.
Je kan ook creatief worden daardoor. Bouwwijzen jaren 50 en 60 weer toepassen.
Zelfbouw scharnieren en hevels. Kunstzijde en zijde afwerken... op de strekkende meter vele malen goedkoper dan Oracover. Rijstpapier er over, spanlak. Aflakken etc.
Prijs kwaliteit verhoudt zich bijna niet meer voor het stukje poehah plastic... Zo goed is die rommel nu ook weer niet!
Dan die balsaprijs.... ook bijna zonde om plankjes te versnijden, zulks wonderlijk semi-schaars edelhout, moet wel duur wezen. Verkocht tegen wollige prijzen.
Je kan zo een 'luchtig' plankje maar beter inlijsten. Tekstje er bij 'echt balsa'!
Ook daarvan heb ik nog wat voorraad. (hoera, want ik moest een ARF mega-meuk-stabilo geheel overbouwen, want ja, ook met ARF's wordt je goed bedot).
Prijsje staat er nog op. fl.2,- voor een plankje van 2 mm... inflatoir vrolijk doorgefietst naar inmiddels € 2,- Bitcoin doet het slechter!
'Ik' zou zeker voor de laser-cut Tiger 2 kiezen... dat ding smaakt duidelijk naar meer (...bouwen)
Weet je direct of bouwen je ding is. En ze vliegen ook nog eens goed. Dat is bevestigend voor de 'hechting' aan het model... het zal je niet teleur stellen, goed voor het vertrouwen, dat je ook kunt bouwen