welke zender buiten de robbe f14 fc16

ik zoek al een paar dagen het intenet af welke zender ik kan gebruiken op een tamiya truck incl mcu-01
bij de meerdere kanaals ik zie de prijzen van de 6 en 8 kanaals van graupner (veel mooier en moderner dan de f14 en fc16)
mx12 mx16 (nog op 40mhz) in een mooie prijsklasse vallen tevens is die 2e ook nog uit te breiden naar 2.4

nu mijn vraag : welke zender werkt goed met de mcu van tamiya
wie heeft er ervaring met een 2.4 zender en of die graupner mx 12 of mx 16 van graupner
groet Dennis

mx-12 mx-16 hebben als 1 groot nadeel.
geen multiswitch en multiprop uitbreidingen.

dat de f-14 fc-16 wat gedateerd zijn mjah. Maar hebben wij zoveel nodig voor onze trucks?

Bijna alle normale zenders *met analoge trims* kunnen gewoon gebruikt worden voor de mfc-01 van tamiya. Met 2.4ghz kan het zijn dat er wat problemen opduiken maar dit is op te lossen door kanaal 3 naar kanaal 6 om te zetten op zowel zender als ontvanger. let wel dat dit dus alleen kan bij zender die een stekker systeem hebben.

Denk dat die graupner mx16
ut beste uitkomt voor mij dan heb ik als ik hem (later) om kan bouwen op 2.4 nog wat over
Men kan de oude 40mhz ontvangers ook nog eens gebruiken en ook 2,4GHz

dank voor je reactie :)

Laatst bewerkt:
de f-14 en fc-16 zijn ook om te bouwen naar 2.4ghz let wel op dat niet alle 2.4ghz systemen de multiswitch modules ondersteunen.

Alwin,

Weet jij welke 2.4ghz systemen dat wel doen? Aangezien ik een multiswitch van jou heb.
En ik de zender wil ombouwen.

Jeti Duplex is bevestigd
Corona FHSS is bevestigd maar slecht verkrijgbaar.

op dit momet ben ik bezig met een nieuw systeem en heb sind vandaag een test set binnen volgens de fabrikant moet het werken.

Kijk ook eens op het forum welke door mij destijds geplaatst "welke zender?? " ook onder Model truckers. De door mij gekozen FF10 2,4 ghz van Futaba/robbe heb ik nogsteeds geen spijt van. Het werkt of het werkt niet, en als het niet werkt ligt dat aan jezelf, storing "no way", wachten op jouw vrijgekomen frequentie op een evenement "wat is dat" en accu's gaan zeer lang mee, mijn zender accu gaat nu al 2 maanden mee en zakt nu wat in vermogen van 11,2 naar 9,4 volt dus kan nog wel even door voor hij echt leeg is.
Ook een voordeel, niet zo'n absurde lange antenne voor je neus waar je iedereen mee voor zijn gezicht slaat. (en niet breekt of knakt bij verkeerde beweging.
Ook de switchjes van CTI en nu ook zelfde van Graupner reageren perfect.
Met de FF10 heb je direct 8 kanalen welke zelf te kiezen tussen de schakelaars en popmeters/sticks op je zender, geen gedoe met multimodule's.

Lees het maar ik heb er dagen in gestoken de genoemde kennis bij elkaar te krijgen een goede keuze te maken.

Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk ook eens op het forum welke door mij destijds geplaatst "welke zender?? " ook onder Model truckers. De door mij gekozen FF10 2,4 ghz van Futaba/robbe heb ik nogsteeds geen spijt van. Het werkt of het werkt niet, en als het niet werkt ligt dat aan jezelf, storing "no way", wachten op jouw vrijgekomen frequentie op een evenement "wat is dat" en accu's gaan zeer lang mee, mijn zender accu gaat nu al 2 maanden mee en zakt nu wat in vermogen van 11,2 naar 9,4 volt dus kan nog wel even door voor hij echt leeg is.
Ook een voordeel, niet zo'n absurde lange antenne voor je neus waar je iedereen mee voor zijn gezicht slaat. (en niet breekt of knakt bij verkeerde beweging.
Ook de switchjes van CTI en nu ook zelfde van Graupner reageren perfect.
Met de FF10 heb je direct 8 kanalen welke zelf te kiezen tussen de schakelaars en popmeters/sticks op je zender, geen gedoe met multimodule's.

Lees het maar ik heb er dagen in gestoken de genoemde kennis bij elkaar te krijgen een goede keuze te maken.

Hallo Bruderboer,

Wat kost zo'n nieuwe FF10 2.4Ghz zender ???

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Bruderboer,

Wat kost zo'n nieuwe FF10 2.4Ghz zender ???

Die kost rond de 500 euro met 10 kanalen, maar er is ook een FF6 en FF7
die hebben 6 / 7 kanalen en zijn rond 3 a 350 euro

ja kost iets meer, maar geen dure multiprop of switch module om op meer dan 6 kanalen wat te kunnen, een CTI switch kan 4 dingen schakelen voor 20 euro als je er daar dus 2 van hebt voor 40 euro heb je naast de aanschaf van je zender 8 functies er bij welke je maar 2 kanalen kost.
Als je de FF10 neemt kun je deze via een 3 weg schakelaat of stick bedienen, 't is maar welke functie je aan welk kanaal koppeld.
Daarnaast kun je ook een slave functie toepassen door een kanaal met een ander kanaal mee te schakelen. b.v. een 2e stuuras mee op 40% van de uitslag kan dus ook.
En het gemak van 2.4 ghz en minder geld dan wanneer je een multi switch er bij moet kopen, wat kost die....... en dan ook weer in ieder model een decoder.....loopt sneller op dan bij ieder model een 10 a 12 kanaals ontvanger.
En je kunt overschakelen op voorgeprogrammeerd model waaraan je een ontvanger koppeld uniek voor dat model. van truck naar tank of graafmachine op je trailer.

Die kost rond de 500 euro met 10 kanalen, maar er is ook een FF6 en FF7
die hebben 6 / 7 kanalen en zijn rond 3 a 350 euro

ja kost iets meer, maar geen dure multiprop of switch module om op meer dan 6 kanalen wat te kunnen, een CTI switch kan 4 dingen schakelen voor 20 euro als je er daar dus 2 van hebt voor 40 euro heb je naast de aanschaf van je zender 8 functies er bij welke je maar 2 kanalen kost.
Als je de FF10 neemt kun je deze via een 3 weg schakelaat of stick bedienen, 't is maar welke functie je aan welk kanaal koppeld.
Daarnaast kun je ook een slave functie toepassen door een kanaal met een ander kanaal mee te schakelen. b.v. een 2e stuuras mee op 40% van de uitslag kan dus ook.
En het gemak van 2.4 ghz en minder geld dan wanneer je een multi switch er bij moet kopen, wat kost die....... en dan ook weer in ieder model een decoder.....loopt sneller op dan bij ieder model een 10 a 12 kanaals ontvanger.
En je kunt overschakelen op voorgeprogrammeerd model waaraan je een ontvanger koppeld uniek voor dat model. van truck naar tank of graafmachine op je trailer.

Hallo Bruderboer,

Dan lijkt mij de FF10 2.4Ghz voor mij een betere optie, dan mijn Futaba FC16 om te laten bouwen naar 2.4Ghz.

Bedankt voor de informatie !

vergeet de prijs van de ontvangers niet bij dit soort zenders.. die zijn gauw over de 100 euro heen.

bedank voor de reacties
iemand ervaring met die graupner mx16 of 12
tot nu toe heb ik dan kanalen zat dan
gaat mij ook om de prijs ...ter vergelijking met een robbe f14 of fc16
(compleet)
kan ik ook een andere (ook modernere) zender kopen
moet alleen werken met de tamiya mfu

Laatst bewerkt:
mx-12 / mx-16 hebben digitale trims.. dat werkt niet met de mfu.

je moet analoge trims hebben.

mx-12 / mx-16 hebben digitale trims.. dat werkt niet met de mfu.

je moet analoge trims hebben.

Misschien moet Tamiya dan maar eens een oplossing gaan bedenken op het steeds meer voorkomende digitale systeem op besturing......?!
En een nieuw type MFU op de markt gaan brengen, mag zo langzaam aan toch ook wel?

Misschien moet Tamiya dan maar eens een oplossing gaan bedenken op het steeds meer voorkomende digitale systeem op besturing......?!
En een nieuw type MFU op de markt gaan brengen, mag zo langzaam aan toch ook wel?

Zolang iedereen alles blijft aanpassen om een mfu maar te blijven gebruiken hoeft Tamiya toch niets anders te bedenken....

En er zijn naast de mfu genoeg mogelijkheden om je motor, licht en geluid te regelen.....

Robert

Back