Welke zender en ontvanger?

heren,

zoals ik heb aangegeven ga ik een scania R470 bestellen.

Ik zit echter nog met een dilemma.:rolleyes:
Welke zender en ontvanger (of zit de ontvanger al bij de bouwdoos) moet ik nemen en waar moet ik specifiek op letten, wat zijn goede en wat zijn slechte 4-kanaalszenders?:confused:

Heb ik naast de zender en ontvanger nog meer nodig i.v.m. de MFU-01?

het budget is, wat noodzakelijk is om alles te laten werken.
Hoeft per definitie niet het beste van het beste te zijn.Zeg maar goede kwaliteit voor een redelijke prijs.
Ik hecht wel waarde aan het universeel en uitbreidbaar zijn.

de ontvanger wil ik gaan gebruiken voor de standaard functies en voor wat extra sturingen t.b.v een trailer, bijv. aansturing van een liftas, kraantje enz.

De MFU-01 loopt deze eigenlijk ook via de ontvanger?:confused:

Laatst bewerkt:
Ik hecht wel waarde aan het universeel en uitbreidbaar zijn.

dan kom je al snel bij de F14 van robbe terecht. deze zender word zeer veel toegepast bij de trucks. standaard is deze zender 4-kanaals. er zt wel een 8-kanaals ontvanger bij. wanneer je extra schakelaars monteert kun je tot 8 kanalen aansturen via de zender zonder extra modules te hoeven kopen.

vaak hoor je wanneer er gevraagd word naar een doelstelling van de zender: "als ie het maar doet op me truck" doorgaans is dit een standaard truck. wanneer ze willen uitbreiden zijn ze genoodzaakt om een nieuwe zender te kopen. eerste zender is dus weg gegooid geld. beter wat meer geld in een goede zender stoppen. je hebt er altijd (onverwachts) profijt van.

zelf gebruik ik een fx-18 van robbe. dit is een computer-zender.

hoop dat je hie wat mee kunt.

hallo Jordy,

dank voor je input.

Ik heb zelf ook al naar de F14 Futaba/Robbe zitten kijken, en is inderdaad goed uitbreidbaar voor de toekomst.
Het uiterlijk is wat minder maar who cares? het gaat immers om de functionaliteit en daar komt nog bij dat deze heel leuk geprijsd is.:D

Back