welke zender in piraatje??

Hallo

Ik heb een piraatje gemaakt,
eerst had ik een besturing van een bestuurbare auto er in gebouwdt (8 euro bij de blokker)
maar deze is werkte niet heel goed op grote afstand, en op een servo stuurt hij een beetje houterig.
daarom wil ik er een goedkope tweedehans besturing inzetten,
maar zit er nu verschil in een zender met twee pookjes, of een met een wieletje er aan
ik hoor het graag

hier een paar foto's
er zitten ook nog foto's bij met het oude zeil (het gele met witte zeil)
de foto's met het blauwe zeil , is hoe hij nu is

groeten piet

pict0008gy9.jpg

pict0004ur9.jpg

pict0009ek3.jpg

piraatjexr8.jpg

piraatje1lh7.jpg

piraatjemethetnieuwezeizw0.jpg

piraatjemethetnieuwezeisd9.jpg

kielpiraatjemetloodxk9.jpg

Piet,

In principe maakt het niet uit welke je gebruikt.
Feit is dat de zenders met een stuurwieltje meestal gebruikt worden door de rijders met modelauto's.
De rest (vliegers en vaarders) gebruiken meest zenders met 2 stuurknuppels.

Wanneer je nog niets hebt, is het te overwegen om een zender te nemen met meer dan 2 kanalen. Je kunt dan, in de toekomst, meer functies op je schip zetten. Bij je marineschip kun je dan bv. de verlichting van afstand laten werken, of een toeter laten klinken.
Een zender met meer kanalen is echter wel iets duurder. (Hoewel, op Marktplaats en E-Bay zie ik soms heel goedkope setjes staan )

Nog een belangrijke opmerking:
Neem GEEN 35MHz zender. Deze frequentie is gereserveerd voor modelvliegen.

(Zo, Ron ook weer blij ;) )

Wim

hoi piet

een goede zender is de "robbe futaba t2er attack", nieuw met 2 servo's rond de 55 euro
zijn ook vaak tweede hands te koop.

vind het trouwens wel leuk dat je een winch hebt weten te maken van dat blokker geval 8)

groeten johan

wat een leuke boot man ik heb bij oppi gewerkt die clonen maakt van een optimist is precies de zelfde boot als jij in het klein heb leuk man
maja over je vraag ik zou wel een zender nemen met 4 kanalen ken je net als wat wim al zei uitbereiden

hallo

een zender met meer kanelen is mooier,
maar dat gaat me weer zo veel kosten.
en ik kan er mischien een krijgen met een stuurtje voor 17,50
en dan kan ik er later nog wel een kopen voor mijn andere boot
ik ga namelijk niet boven de 50 euro, want nieuw is 40 bij conrad

piet14 zei:
en dan kan ik er later nog wel een kopen voor mijn andere boot
Piet,

Ik koop niet voor elke boot een andere besturing hoor!
Net als de meesten denk ik.
Investeer iets meer, en zet de spullen steeds over in je boot waarmee je gaat varen.

Wim

Zo doe ik het ook bij mijn auto's en vliegtuigen...

Voor de auto's, 1 goede stuurwielzender en een drietal ontvangers, zo heb ik steeds enkele auto's "beschikbaar" staan

Voor de vliegtuigen/heli hetzelfde verhaal, 1 goede computergestuurde zender, en een 3-tal ontvanger, zodat ik ook daar altijd enkele modellen klaar heb staan.

Bij boten kan het net hetzelfde ;)

Ik heb zelfs maar 1 ontvanger!
Ook die zet ik over van het ene in het andere schip.
Ik kan dan niet zo maar even kiezen met welk schip ik ga varen, maar omdat ik er toch meestal maar maximaal 1 heb is dat niet zo'n probleem ;)
Ook de servo's, motoren en snelheidsregelaars verhuis ik van het ene model naar het andere.

Wim

Hallo

Ik snap wel dat ik beter een duure kan kopen,
maar het piraatje schept snel water!!
En dan is het mooilijk om hem recht te houden want door het water licht er een heleboel gewicht in
Laatsten bijvoorbeeld, zeilde ik in de vaart (grote sloot) en hij schepte water,
en dan is het echt mooilijk varen
Dus straks valt hij eens om en de ontvanger kapot, gaat dan weer 50 euro

maar wat ik ook nog bedacht is alsvolgt:

kijk omdat ik de servo op een blokker besturing heb gemaakt stuurt hij nu wat sneller (een beetje mooilijk recht te houden)
dat komt omdat er anders nog een gele draad op de servo zit, maar die heb ik er afgehaalt want anders kan hij niet op een besturbare auto omdat daar maar twee zitten.
als ik nou de besturing van de blokker hou, en gewoon het stuurstokje van het roer een stuk langer maak suurt hij beter,
wel minder scheef maar dat maakt niks uit.

nu heb ik het zo.
het stuur stokje bij de servo zo dicht mogelijk bij het draaipunt, en bij het roertje er zo ver van af
op het roer zit nu gewoon zo'n stukje dat je bij een servo krijgt.

pict0003ua6.jpg

hallo

Ik heb vandaag mijn bestuuring voor de marine boot bij conrad besteld!
het is een ,drie kanaals fm 40mhz zender.
En ook heb ik er twee standaart sevo's bij gekocht, nu heb ik er drie in totaal.
Een voor de motor, voor het roer en nog een voor een extra ding?
ik kan dus die besturing dus ook in het piraatje zetten, maar mijn angst is wat als hij omvalt ??
hoe maak ik het waterdicht??

groeten piet

Laatst bewerkt:
Back