welke zender module voor Parkzone Micro Spitfire

Ik heb een Parkzone Micro Spitfire mogen krijgen, maar de versie zonder zender.

Nu heb ik zelf een Futaba FF8 zender, en zat te denken om er een 2,4 GHZ module bij te kopen.
Als totale onnozele op 2,4 Ghz gebied ben ik gaan googlen, maar zie door de bomen het bos niet meer.
Volgens mij moet ik een DSM2 module hebben hier voor.
Nu is mijn vraag:
Is de Orange DSMX/DSM2 2.4GHz Transmitter Module geschikt?
DSMX/DSM2 2.4GHz Transmitter Module (Futaba Compatible) | OrangeRx
Of kan ik beter voor een Spectrum module gaan? ( heb begrepen dat dit ook DSM2 is ?? )
Zag er 1 op modelbouwmarkt staan...

Of is er een betaal zendertje wat goed combineert?

Ik hoor graag jullie ideeen ...

Mijn voorkeur gaat uit naar de module ivm gebruik instelmogelijkheden van mijn zender.

Vast dank voor jullie advies !

De module die jij hebt gevonden zou moeten werken. OrangeRX is niet het originele merk dat dit protocol (DSM2/DSMX) heeft bedacht, dat was Spectrum. Dus als je een spectrum module voor dezelfde prijs kunt krijgen zou ik daarvoor gaan.
Er zijn genoeg zenders met DSM2/DSMX. Natuurlijk de originele spectrum zenders (zoals de DX9), maar die zijn nogal prijzig. Een goedkopere optie zou de OrangeRX T-Six zijn.

Ik las wat tegenstrijdige berichten mbt Orange producten, vandaar ook dat ik de vraag stelde. Maar voorkeur gaat dus uit naar Spectrum begrijp ik.
Tja, maar €22 of € 79.... Daar koop je weer bijna een model voor [emoji2]
Lastig lastig....
Bedankt voor de feedback jsf! [emoji106]

goedemiddag

hou er wel rekening mee dat je de "OrangeRX USB Firmware Update Kit for JR/Futaba Style Transmitter Module" ook mee besteld als je voor de Orange module gaat, anders zitten de kanalen door elkaar, en dan heb je nog niets aan de instelmogelijkheden van je zender.....

werkt verder prima met bnf, heb er zelf eentje voor m'n robbe futaba fc 28

groeten johan

Ik heb zelf een orange module gehad (maar dan voor JR), maar die bleek defect te zijn. Elke halve minuut of zo viel hij even uit. Heeft mijn SBach een hoop schrammen bezorgd.
Maar de mijne was waarschijnlijk een bijzonder geval, veel mensen lijken 'm zonder problemen te kunnen gebruiken.
Dusja, de conclusie blijft onveranderd.
(Ik heb trouwens van HK mijn geld terug gekregen)

Ok! Ik heb helaas het draadje te laat gezien betreffende de USB FIRMWARE kit, dus die had ik er niet bij besteld [emoji16]
Eerst maar eens kijken als het binnen is het spul, en maar eens goed testen voor het vliegen heb ik begrepen!

Dank voor de feedback. Als het spul binnen is, laat ik het resultaat weten!

Ik heb zelf een orange module gehad (maar dan voor JR), maar die bleek defect te zijn. Elke halve minuut of zo viel hij even uit. Heeft mijn SBach een hoop schrammen bezorgd.
Maar de mijne was waarschijnlijk een bijzonder geval, veel mensen lijken 'm zonder problemen te kunnen gebruiken.
Dusja, de conclusie blijft onveranderd.
(Ik heb trouwens van HK mijn geld terug gekregen)

Idem hier, ik gebruikte een Orange module op mijn Taranis, en die module is gewoon gestopt met werken, zonder verwittiging. Gelukkig stond mijn model op de grond....
De vuilbak in ermee....

Voor het prijsverschil met de Spektrum koop je idd een model, maar als dit soort voorval in vlucht gebeurt, mag je van die "winst" dan ook een nieuw model gaan kopen.

Back